Ga naar inhoud

Muizen in het hok


Aanbevolen berichten

Dag allen, ik heb een vraag. Mijn konijn staat namelijk buiten in het hok, maar op het moment zitten er ook 2 muizen in. Echt super goor natuurlijk maar ze eten ook het eten van mijn konijn op. Ik heb zitten googelen maar ik kan geen manier vinden om die muizen eruit te krijgen. Hebben jullie misschien ideeën hoe ik die muizen uit het hok kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je je konijn een volle bak voer voor de hele dag? Bij mij krijgt elk konijn een half handje hard voer en dat heeft hij zo op. Zit je konijn de hele dag in een hok of zit er een grote ren bij? Je zou dat bakje voer dan in de ren kunnen zetten en er eventueel bij blijven tot het eten op is. 

Dus geen voer de hele dag laten staan. Wij zijn diervriendelijk maar niet tot in het oneindige. Wij werken met vallen en daar chocoladepasta in. Werkt in huis perfect.

 

Hebben de muizen ook een nest in dat hok gemaakt? Heb je gekeken toen je het hok schoonmaakte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn konijn krijgt een volle bak voer over de hele dag, want ze eet meestal meerdere keren per dag en niet op een vast tijdstip. Maar ik zal eens even kijken of dat een half handje gaat lukken. Doe je het dan twee keer per dag? Ze heeft buiten een hele grote ren dus ik kan het inderdaad eventjes proberen. Volgensmij hebben de muizen geen nestje gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen eten inderdaad de hele dag. Maar een volle bak neerzetten is echt niet nodig. Verdelen over 2 porties en eens afmeten hoeveel je nodig hebt is wel verstandig. Hoeveel brok je geeft hangt wel af van de rest van de voeding. Het officiële advies is 20 gram per kg lichaamsgewicht (wat een konijn zou moeten wegen, dus niet wat hij daadwerkelijk weegt als hij te dik of te dun is). Vaak kun je daar zelfs wat onder gaan zitten, maar dan moet je wel groente en kruiden voeren, naast hooi. Dit doen de meeste mensen hier op het forum en dan zul je dus merken dat de hoeveelheid brok omlaag gaat. Dit is wel iets dat je met beleid doet, je kunt niet ineens de voeding veranderen.

 

Ik geef zelf ook 2x een klein handje inderdaad. Dan kan ik smorgens en savonds checken of er nog wel gegeten wordt. Groenten gaan hier ergens in de middag, maar dat heeft geen vaste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het net weer iets anders. Ze krijgen hier 's morgens een handje brok voor twee dwergen. En heel laat op de avond een volle bak met verschillende groenten en kruiden en gras. Plus elk twee lijnzaadbrokjes en ik strooi een heel klein beetje Johannesbrood rond. Verder moeten ze het met hooi doen. Dat hebben ze de hele dag tot hun beschikking.

's Middags geef ik ze wel eens een wilgentak of aardpeerstokje. Maar soms ook niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .