Ga naar inhoud

Sore hocks en niesen, is er een verband tussen die twee?


Aanbevolen berichten

Hi allemaal!

 

5,5 jarige voedster Nibbit is sinds een week aan het niesen. Het was een paar dagen weg maar nu is het terug. Ze niest meerdere keren per uur, het zijn geen nies aanvallen, vaak maar 1x of soms 2x achter elkaar.
Haar neusje en oogjes zijn schoon en ze eet en drinkt goed en lijkt nog even happy als altijd. Toch maak ik me zorgen om het niesen. 
Ze is volledig gevaccineerd en leeft binnen in de woonkamer met een vriendje Bambam. Ruim een maand geleden hebben we Bambam uit een asiel geadopteerd en gekoppeld aan Nibbit. Hij niest veel en heeft snot, dit is al een langere tijd zo. Bij het asiel heeft hij een check gehad door een dierenarts, er is gezegd dat dit komt omdat hij erg klein is (1,1kg) en dat het geen kwaad kan of besmettelijk is. 

We hebben vorige week hooi uit een andere winkel gehaald, dit lijkt niet stoffig maar voor de zekerheid zijn we toch overgegaan op het hooi wat ze hiervoor had. Dat leek even beter te gaan tot dit weekend. 
Gisteren is het vloerkleed weggehaald met het idee dat hierdoor de ruimte wat minder stoffig is. Maar helaas lijkt het vandaag niet veel beter te gaan.
 

Ze is ook erg aan het verharen, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

 

Net lag ze languit en zag ik onder haar achterpootje een kale plek. Ik vermoed sore hocks. Ik ben van plan morgen de dierenarts te bellen voor een afspraak. 
 

Zouden deze kwaaltjes met elkaar te maken kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad naar de dierenarts gaan. 

 

Bij zere hakjes hebben dingen als vachtproblemen, overgewicht, urinewegproblemen en gewrichtsproblemen vaak wel verband, maar niesen niet voor zo ver ik weet.

 

Het kan wel zijn dat er sprake is van lage weerstand, de afgelopen week schommelde de temperaturen flink, dus kwaaltjes spelen dan sneller op.

 

Begrijp ik goed dat het maatje snot heeft? Dat is wel besmettelijk, dus het kan een teken zijn dat het bij haar ook begint. Snot is besmettelijk (bacteriële infectie) hoewel we ook regelmatig zien dat maatjes van snot konijnen het niet krijgen. 

 

Maar er kan ook een stukje hooi in de neus zijn beland ofzo iets, zeker even na laten kijken dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .