Ga naar inhoud

Lijnzaadbrokjes en rui


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

De lente staat binnekort weer voor de deur en ik merk dat mijn konijnen nu al haren beginnen te verliezen. In de lente en zomer is dit extreem veel. Ze krijgen geen kale plekken in de vacht maar verliezen gewoon ontzettend veel haar. Hele verblijf ligt dan vol met haren. 
 

Nu lees ik dat lijnzaadbrokjes kunnen helpen in de rui. Ik lees voornamelijk dat het helpt om haren goed uit te kunnen poepen en dus voornamelijk gericht is op de stoelgang en spijsvertering. Nu is mijn vraag of het ook helpt tegen vermindering van haaruitval. Weet iemand hier meer over? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijnzaadbrokjes en andere olie achtige producten werken laxerend. Voor konijnen die snel verstopping krijgen kan dat handig zijn.

 

Het helpt niet tegen haaruitval, die haren moeten er toch uit 😉

Zo is het vachtje nou eenmaal ontworpen bij konijnen.  Ze verharen 4x per jaar. 2x groot en 2x om bij te werken.

 

Tip is vooral ook om niet overmatig te kammen, dat houd de rui op gang, 1x per week kammen voor een kortharig konijn in verhaartijd is prima. Die haren horen er echt gewoon bij 😉

In de natuur ook wel handig voor vogels die nestjes maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Lijnzaadbrokjes en andere olie achtige producten werken laxerend. Voor konijnen die snel verstopping krijgen kan dat handig zijn.

 

Het helpt niet tegen haaruitval, die haren moeten er toch uit 😉

Zo is het vachtje nou eenmaal ontworpen bij konijnen.  Ze verharen 4x per jaar. 2x groot en 2x om bij te werken.

 

Tip is vooral ook om niet overmatig te kammen, dat houd de rui op gang, 1x per week kammen voor een kortharig konijn in verhaartijd is prima. Die haren horen er echt gewoon bij 😉

In de natuur ook wel handig voor vogels die nestjes maken.

Haha ja ik gooi ook altijd het haar naar buiten voor de vogels. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .