Ga naar inhoud

Baby konijntjes verstoten?


Aanbevolen berichten

Wij hebben vorige week een konijntje bij iemand opgehaald omdat ons eigen konijn eenzaam was na de dood van haar vriendinnetje. Nu heeft het nieuwe konijn, Mokka, donderdag baby’s gekregen wat wij niet wisten dat ze zwanger was. 1 lag meteen al buiten het nest dood. Nu kwamen we vanochtend weer bij ze en lagen er twee andere buiten het nestje waarvan 1 ook al weer dood. De andere die heel koud was inmiddels maar nog wel leefde heb ik bij de laatste in het nest gelegd. Wat kan ik nu het beste doen? Toch weer bij de moeder laten of zelf iets proberen? En hoe? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is het moeder konijn? Weet je meer van het vader konijn? Ik bedoel dan, is er een kans dat ze door een broertje gedekt is, of misschien door haar eigen vader? Als hier kans op is, is de kans op erfelijke afwijkingen groter, vandaar mijn vraag.

 

3-4 dagen oud, ik geef het niet veel kans dat het goed komt. Het kan zijn dat moeders voelt dat er iets mis is met die kleintjes (eventueel zijn ze aan de tepel blijven hangen?). Er is wel speciale konijnenmelk, gezien het zondag is zou ik dat bij een dierenarts gaan halen of kijken of je een opvang/asiel te pakken krijgt. Online bestellen kan natuurlijk wel, maar dan heb je wel heel veel verloren uren (dagen). Konijnen zelf groot brengen met de fles is echt heel moeilijk, maar in jouw geval zou ik toch de spullen ervoor in huis halen, om in te springen wanneer nodig.

 

Hoe ziet het buikje er uit van degene die buiten het nest is gevonden? En hoe van degene in het nest?

 

Er is een artikel waar je misschien wat aan hebt: https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .