Ga naar inhoud

Knaagt en graaft in bank


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ons konijn knaagt opeens in de bank, zij springt op de bank wat wij super gezellig vinden maar opeens heeft ze een heel gat geknaagd.. bank stuk dus. 

Hebben jullie tips waardoor wij dit gedrag van haar kunnen stoppen? Zij loopt samen met het andere konijn door heel het huis ze hebben heel veel speelgoed en mogelijkheden om aan te knagen takken etc. Maar toch pakt zij de bank. En het is ook maar 1 hoek in de bank die zij pakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knagen is helaas normaal konijnen-gedrag. De ene knaagt meer dan de andere.

Soms hebben ze besloten dat iets een project is - en dan blijven ze daar heel fanatiek op terug keren.

Andere knaagspullen aanbieden helpt helaas niet.

 

Het beste is om de bank tijdelijk af te zetten, zodat ze hopelijk de knaaglust daar kwijt raakt.

Als het een tijdje rustig is geweest, kun je het opnieuw proberen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zien het verschil niet, zij vinden dat de bank net zo goed van hun is als het knaagspeelgoed dat je aanbied. Misschien nog wel leuker, zo een bank, daar zitten veel meer geurtjes in. De enige oplossing is zorgen dat ze er niet bij kunnen, zoals bunnyempress voor mij ook al aangeeft. Panelenrennetjes er tegenaan of iets neerzetten op de plek waar ze begonnen zijn met knagen. Maar je hebt kans dat dit nu hun "projectje" is en ze gewoon weer een nieuw stukje bank zoeken om verder te gaan. Mijn ervaring met konijnen in huis was dat ze een tunnelstelsel door mijn hoekbank hadden gegraven 😅 Dat heb ik opgelost door de konijnen naar buiten te verhuizen voor de nieuwe bank er was 😉

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .