Ga naar inhoud

Benauwdheid en snotneus


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijn (Mario) 

Heeft sinds een paar dagen een snotneus😕 

En vanochtend leek het alsof hij het benauwd had z'n neus maakte gekke geluiden.

 

Weet iemand wat ik moet doen of wat het is??? 

Ik heb hem uit het asiel hij is in het bos gevonden met chlamydia dit keert vaak terug,

Zou hij het weer hebben? 

Naja hebben jullie tips????

 

 

 

Trouwens we wonen nu in bulgarije en het heeft hier veel gesneeuwd het kan ook komen door de kou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot komt helaas bij konijnen niet door de kou, maar door een infectie.

Het is altijd van belang om z.s.m. medicatie te krijgen voor het konijn, want snot kan chronisch worden en dat wil je niet.

Daarbij ademen konijnen door de neus, dus als die verstopt is, voelen ze zich vaak ook helemaal niet happy.

 

Als hij met zijn bek naar boven gaat ademhappen, dan is het acuut, want dan krijgt hij geen lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het chlamydia is en niet syfilis?

 

Je zou even bij z'n geslachtsdeel kunnen kijken, als dat gezwollen is, dat geeft een indicatie of dat het kan zijn.

 

Ik ga ook wel mee in het snot verhaal (dat is vaak pasteurella, maar kan ook een andere bacterie zijn).

 

Je zult dus voor medicatie naar de dierenarts moeten, wat het ook is, het gaat niet vanzelf over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .