Ga naar inhoud

konijn eet geen brokjes


stampertjes

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben al een tijdje niet meer online geweest dus hier bij weer een topic. Maar met een slecht verhaal want de konijntjes eten geen brokjes meer. 1 van de 2 is al wel eens eerder geholpen aan haakjes. En nu denk ik dat het terug is maar bij de ander ook. Wel merk ik dat ze nog steeds heeeel veel trek hebben. Ze eten ook nog hooi, fruit, gedroogde banaantjes, drinken goed en ontlasting ziet er nog prima uit. Ik weet dus niet 100% zeker of het haakjes zijn aangezien ze andere dingen wel eten... iemand hier ervaring mee of die dit ook gehad heeft? Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn ram last heeft van haken, dan gaat het ook zo inderdaad. Hij begint eerst met minder enthousiast brokken te eten: doet er langer over om een brokje te kauwen en stopt ook sneller met brokken eten (normaal eet bij gewoon zijn portie op, als hij last heeft dan laat hij meer brokken liggen). Later stopt hij helemaal met brokken eten. Dan eet hij nog wel gewoon hooi, groente en kruiden. Later laat hij ook het hooi staan, maar wil nog wel overgehaald worden door kruidenhooi, of geweekte brokken. De pijn heeft ook wel eens geleidt tot een verstopping, toen at hij helemaal niets meer, maar sindsdien ben ik dat altijd voor geweest doordat ik de signalen beter herken. 

 

Omdat ze allebei de brokken laten staan, zou je ook nog kunnen proberen om een nieuwe zak te proberen, of een ander merk. 

 

Omdat ze nog hooi en andere dingen eten, is het niet direct nodig om naar een spoeddierenarts te gaan, maar laat hier maandag wel direct naar kijken. En als ze echt stoppen, dan moet je natuurlijk eerder handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .