Ga naar inhoud

Achillo verzorgt wond Miolou


Miolou_Achillo

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

 

Wij hebben sinds kort twee leuke konijntjes. Twee nog ongecastreerde mannetjes van 4 maandjes oud. 

 

Vorige week zondag is Miolou aangevallen door een kat terwijl hij los liep in de tuin. Schrik van mijn leven en we waren er nog op tijd bij! Twee hele kleine bijtpuntjes in het oor gevonden, verzorgd en goed in de gaten gehouden. Van woensdag op donderdag avond ineens een grotere wond en direct naar de DA gegaan. Zij gaf aan dat we hoe goed we de wonden ook hebben verzorgd hij direct aan de antibiotica had gemoeten. Helaas hadden we dat maar eerder geweten. Antibiotica en pijnstillers en om de dag naar de huisarts voor antibiotica prik. Donderdag, zaterdag en maandag gedaan. Maandag toch nog antibiotica mee naar huis gekregen. 

 

We zaten net in de tuin en zagen dat Achillo zoals altijd Miolou likt en verzorgd. En dus ook het gewonden oor maar het leek alsof ie ook een beetje beet. We gingen kijken en tot onze verbazing heeft ie best een behoorlijk diep gat gebeten in zijn oor :(. Het bloedde niet. Spoed DA gebeld en zij gaven aan schoonmaken, betadine en daarna honingzalf erop. En de konijnen uit elkaar halen voor nu. 

 

Miolou in het nachthok opgesloten en Achillo het lente hok (zo'n kartonnen huisje met hooi erop) gegeven die normaal in de tuin staat. 

 

Mijn vragen...ik heb geen honingzalf kan ik er iets anders op smeren? En moeten we ze straks weer herkoppelen? En waarom doet Achillo dit? Morgenochtend meteen afspraak maken om er naar te laten kijken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .