Ga naar inhoud

Konijnen(apen)streken


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Ik zocht het oude topic op om daar in verder te gaan maar het was helaas afgesloten. 

 

Vanmorgen kwam ik in de ren en was alleen Rosie te zien. Huh, waar was Flo? Je krijgt dan zo'n kriebel in je buik van: hij zal toch niet ergens ziek liggen?

In de ren heb ik een grijze plastic ton staan van ongeveer 1 meter hoog. Daar zit het hooi in. Ineens komt er een kop uit die ton en Flo springt eruit. Wat was het geval? Vermoedelijk heb ik het deksel er niet goed op gedaan en is hij erop gesprongen want het deksel lag in de ton. Tja, heel wat meer werk om hooi uit die ton te eten dan uit de ruif.  En het hooi zat ook niet tot bovenaan de rand dus zat hij op 2/3 hoogte in de ton. Nooit geweten dat hij zo hoog kon springen.  Rosie had de naam dat ze enorm hoog kon springen maar van haar zie ik het nooit. Zij mocht van de opvang alleen weg naar mensen die een dichte ren hadden.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic😁

 

Onze Lap nog heel klein van begin af aan los in dochters slaap kamer.

Ze had nog geen deur dus ik had een hekje gemaakt waar we over heen konden stappen. Hij was echt een mini nog. Vaak zat hij sneu voor dat hek dus nam ik hem mee naar de woonkamer. Diezelfde week dacht hij...zoeken jullie het maar uit ik ga zelf wel en hoppa sprong er over heen. Hek was 50 cm.😱

 

Dus oke hek hoger en ook daar sprong hij met gemak overheen... nog hoger en toen lukte het niet meer maar ow wat was hij boos. Moest en zou er over springen.

 

Vriendin van dochter brak het hek en zonder hek vond hij er geen reet aan en bleef in de slaapkamer 🤪🤣🤣

 

Lap al stuk ouder. Dochter wilde graag een hoogslaper. Met zo.n trap als lades.

Dochter was op vakantie en hete zomerdag. Deuren open. Ik naar de slaapkamer......Lappie? Joehoe waar zit je ????? Helemaal in paniek oooh neeeeee Lap is weg 😱😱😱😱

Roep mijn man half in tranen zoeken zoeken....buiten binnen overal.

Man ineens...joh hij zit gewoon hier.

Waar? Daaaar... zat meneer heel trots op die hoogslaper te jumpen met dat koppie kiekeboe 😱😂

 

Super gladde trap hij kon wel omhoog maar niet naar beneden. Moest ik ook weer wat voor maken natuurlijk hihi

 

Of ik de kast inruimen en hij erin en alles er weer uitgooien. 😂

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Lappie2 zei:

Helemaal in paniek

Kan me dat heel goed voorstellen. Tsss die was dus wel heel avontuurlijk. Wij hebben nu een kat die alleen in de kamer komt en verder nergens. De vorige konden we ook boven in de kasten vinden. Dat was vaak zoeken.

Ik kan me voorstellen dat je aan zo'n bijzonder konijn vaak terugdenkt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal vast een, oren omhoog, geschrokken kop en roetsjjjj naar beneden zijn geweest🤪 

 

Toen we aan het verbouwen waren had ik de bank iets van de muur gezet omdat de muur nog wat nat was. Laps ritueel was om op de bank te springen gekke sprongen op de bank dan een run over de tafel om vervolgens languit op de rugleuning te gaan liggen met een rol zeg maar. 

 

Nou dat alles ging goed tot dat hij op de leuning zijn rol ging maken. Rol...oren omhoog...volledig verward geschrokken koppie en roetsjjjj tussen muur en bank 😂😂😂

 

Duurde een paar dagen voor hij het weer vertrouwde om de rol te maken hihi

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .