Ga naar inhoud

Konijn met chronische oorproblemen


Marlots

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik heb een hangoor konijn die chronische oorproblemen heeft in de vorm van een oorsmeer ophoping (zichtbaar aan de buitenkant). We hebben hem al een antibioticakuur gegeven en hij is geopereerd (oor doorgespoeld onder narcose). Helaas kwam de oorsmeer snel weer terug. De DA heeft nu gezegd niks meer te kunnen doen en dat het afwachten is tot hoe lang het dragelijk is voor onze nijn. Echter is hij nog heel vrolijk, maakt jumpies en eet goed. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of tips heeft wat ik verder nog kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn hangoren daar gevoelig voor. Ik snap de benadering van de dierenarts.

 

Toch zit ik met een paar vragen, in hoeverre kan het konijn in het oor komen om het schoon te krijgen? Is er nog sprake van andere aandoeningen waardoor de beweging beperkt is? Want dat is wat ze nogal eens doen, met de pootjes de oren schoon houden.

 

Ik vraag me nog af of het oor open gemaakt kan worden, zodat de viezigheid er beter uit kan. Ik denk dan aan een lateral wall resection. Ik weet niet of dit bij oorsmeer ook zou kunnen helpen. Maar vragen aan een dierenarts kan natuurlijk geen kwaad.

 

Er kan natuurlijk ook sprake zijn van overproductie van oorsmeer, misschien dat daar nog opties voor zijn. Wat bij hangoren opvalt is dat er door de hangoren een soort van knik in het oor zit en dingen die er in zitten dus moeilijker weg kunnen. Net als een tuinslang waar geen water meer uit komt dus. Ik denk dan, hoe erg is het om in de gehoorgang te snijden (laterall wall resection), zodat die korter wordt en er dus minder kan blijven hangen.

 

Ik weet natuurlijk ook niet wat hier allemaal aan vooraf is gegaan en wat je allemaal al hebt geprobeerd. Maar volgens mij zijn er nog wel opties.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .