Ga naar inhoud

Konijn E cuniculi verhuizen


KonijnSnuf

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

 

Mijn konijntje heeft jammer genoeg E cuniculi voor de eerste keer gehad vanaf vorige week zondag. Momenteel zijn we haar dus aan het behandelen tot 17/09 met panacur op aanraden van de dierenarts. Gelukkig is ze al een heel stuk verbeterd maar wij zijn van plan om binnenkort te verhuizen. Is het slim om dit te doen voor 17/09 aangezien ze dan sowieso nog behandeld moet worden of dit pas na 17/09 te doen en haar langer door te behandelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pak even de agenda erbij 😉 Mijn mening: Verhuis haar in ieder geval niet voor 4 september. Meestal zie je met een maand wel of ze echt opknappen. Langer doorbehandelen zou ik in dit geval zeker doen. Ik neig er naar om te zeggen, behandel dubbel zo lang, dus 3 maanden. Ik twijfel om te zeggen, doe als je de verhuizing doet 3 dagen ervoor de dosis naar 20mg per kg tot een week na de verhuizing en daarna weer afbouwen naar 10mg. Het is nergens op gebaseerd, nou ja, dat je normaal 2 weken 20mg zou geven rond een stressmoment.

 

Het is vooral even kijken wat het konijn aan kan, risico's inschatten, misschien even met de dierenarts overleggen. Wat ik voorstel bouwt alles wel dicht eigenlijk, naar mijn mening. Wanneer moet je uit het oude huis zijn? Welke datum je ook kiest, ik zou gezien de stress altijd minimaal tot 2 weken na de verhuizing doorgaan. Mocht je veel moeten klussen in het nieuwe huis geeft dat natuurlijk ook stress, ik zou dus wel zorgen dat je alle herriedingen hebt gedaan voor je je konijn verhuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .