Ga naar inhoud

Graven en knagen


Beausluis

Aanbevolen berichten

 

 

 

Hallo, ik heb Coffee en Lemon sinds een tijdje buiten zitten in een groot hok met veel dingen om te doen (boomstammen waaraan ze kunnen knagen, een wipwap en een zandbak) maar toch knagen ze aan het gaas om het hok heen! Daarnaast kwam ik erachter dat mijn Voedster Coffee een gat midden in het hok maakt! Moet ik het gat van Coffee bedekken? Of doet ze dit voor de warmte? Ik ben namelijk bang dat ze gaat ontsnappen maar heb gelezen dat ik haar gang moet laten gaan.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ligt er aan ondergrond in het hok? Als je onbeperkt wil laten graven, dan moet er wel gaas ingegraven worden, anders kunnen ze ontsnappen.

Ons oude konijn groef altijd een klein gat/bodempje om lekker op te liggen, zoals hazen dat eigenlijk doen, een leger, dus als het ondiep blijft, dan zou ik me geen zorgen maken, maar wel elke dag checken.

 

Ik hoop dat je konijnveilig gaas hebt, wat niet doorgeknaagd kan worden. Als ze weten dat ze er op 1 plek uit kunnen, dan blijven ze weleens knagen op gaas. Knagen ze verder wel op de boomstammen? Knagen is belangrijk voor konijnen, maar niet elk konijn vindt elk stukje hout leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .