Ga naar inhoud

spoed! mijn konijn heeft cyclaam gegeten!


merelvandijke

Aanbevolen berichten

stom als ik ben heb ik mijn konijn alweer laten ontsnappen, ondankts het gaas dat nu op de ren ligt en de extra verstevigingen, maar mijn konijn heeft een cyclaam opgegeten en die staat bij de giftige planten!! wat moet ik nu doen? ik heb 2 dierenartsen gebelt en de 1 zegt dat ik hem norit moet geven en de ander zegt dat dat absoluut niet mag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

norit is niet gevaarlijk, tenzij je konijn verstopping heeft. Dus als je twijfelt dan kun je dat gerust geven hoor. Ik durf zelf niet te zeggen in welke mate cyclaam giftig is en wat de symptomen zijn van het eten van de plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

norit is niet gevaarlijk, tenzij je konijn verstopping heeft. Dus als je twijfelt dan kun je dat gerust geven hoor. Ik durf zelf niet te zeggen in welke mate cyclaam giftig is en wat de symptomen zijn van het eten van de plant.

norit is wel degelijk gevaarlijk voor konijnen!!!

Bij verkeerde dosis kan je konijn een verstopping krijgen.

Dus zeker niet zo geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem met Norit, volgens mijn DA, is dat je nooit kan weten hoevel je precies moet geven...hangt er echt van af wat je konijn weegt, wat hij gegeten heeft etc... Je hebt dus enerzijds de kans dat je te weinig geeft en anderzijds overdoseerd en er idd een verstopping komt...bovendien werkt het niet tegen alles an dat is ook weer zoiets...

Ik zou het dus gewoon NOOIT geven , ondanks dat het bij de konijnen EHBO staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik eigenlijk niet gevraagd... ik zou in zo'n geval net als jij gewoon onmiddellijk naar de DA gaan...

De reden dat norit niet altijd werkt heeft te maken met de opname. Eigenlijk slorpt Norit bepaalde stoffen op ,zodat die niet worden opgenomen. Volgens mij is het zoiets als vitamines bij de mens en hangt het er ook van af in welk deel van het lichaam het opgenomen wordt...

Edit: Evee ik heb met mijn DA de hele EHBO lijst van konijnenbelangen doorlopen, misschien is dat net een ideale test voor jou eerste DA bezoek? Die ook meenemen en vragen wat zij er van vinden? Is meteen een serieuze vraag wat voor hen niet op een test van hun lijkt en met die antwoorden kan jij best beoordelen hoe kundig ze zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .