Ga naar inhoud

Syphillis of Myxamatose


Pantoffeltje

Aanbevolen berichten

Gisteren hebben mijn vriend en ik een konijn opgehaald. Een vlaamse reus. We hebben hem gekocht op de kinderboederij bij ons in de buurt.

Hij had daar wat pusoogjes en hij zag er slecht verzorgt uit. Gisteravond werden zijn oogleden wat dikker en kwamen daar kleine bobbeltjes op.

Bij zijn anus en penis heeft hij kleine wondjes zitten die lijken een beetje op schaafwondjes. Wij hebben contact opgenomen met de dierenarts en die dacht dat het syphillis was.

Nu vanmiddag is hij wat suffer en krijgt hij ook kleine bobbeltjes en wondjes in zijn oren. Zijn ogen zijn meer gezwollen en hij is wat suffer. Ook heeft hij nu 2 bobbels bij zijn kaaklijn (tegen zijn lip aan).

Nog een keer de dierenarts gebeld en die vind dat we best tot morgen kunnen wachten icon_rolleyes.gif Maak me toch wat zorgen en hoop dat jullie kunnen vertellen naar welke ziekte het meer nijgt...

Ik heb wat foto's gemaakt

http://img177.imageshack.us/img177/6083/vlaam1eh5.jpg

http://img399.imageshack.us/img399/5716/vlaam2pb6.jpg

http://img399.imageshack.us/img399/5716/vlaam2pb6.jpg

http://img399.imageshack.us/img399/9122/vlaam4hj8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er vrijwel zeker van dat het myxamatose is.. .

Hij eet en drinkt nog goed en is actief. Hij zit in quarantaine en we zijn begonnen met een antibiotica kuur. Helaas is hij pas 8 maanden en niet in superconditie. Toch willen we het proberen. De kans dat die het red is klein maar is er wel. Morgenochtend gaan we meteen naar onze eigen dierenarts voor pijnstillers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom je een konijn hebt gekocht dat al duidelijk ziek was.

Is het konijn ooit geënt tegen myx? Want na enten kunnen ze nog steeds ziek worden, alleen dan hebben ze goede kans om de ziekte te overleven. Als dit myx is en het beestje is niet geënt zal hij in moeten slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petra een konijn met myx hoeft niet perse in geslapen te worden ..

Omdat er best een kans is dat ze het halen .. Maar goed ik snap wel als je al ziet dat het niet meer gaat omdat het dier zon pijn heeft het laat inslapen

helaas heb ik het 3 jaar geleden gehad 5 konijnen verloren , ook door onkunde dierenarts

Sterkte !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informeer je wel de kinderboerderij dat je daar een konijn hebt gekocth wat myxomatose heeft? Je mag blij zijn dat je geen andere konijnen hebt, anders was mogelijk door dit ene konijn je hele konijnenbende er aan gegaan.

Het kan dat hij het overleefd, maar de kans dat dat gebeurd als hij nooit geent is is wel erg klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik dalijk allerlei verwijten naar me hoofd krijg.

Dit diertje zag er slecht uit. Wat aan de magere kant slechte vacht verzorging en ontstoken ogen. Verder waren de anus en het geslachtdeel schoon! Nergens bulten of kortsten. De symptomen begonnen pas toen hij bij ons was. Niet echt een duidelijk ziektebeeld dus. En ja helaas is hij dat wel maar dat kan ook als je een konijn bij een fokker koopt.

De kinderboederij heb ik al lang ingelicht. Ze hebben elke keer een ander verhaal waar die vandaan komt. Waar ze zeggen waar die vandaan komt heb ik ook al lang gebeld maar die hadden geen gevallen. Helaas doet de kinderboederij er erg makkelijk over en wouden ze het konijn terug nemen om hem meteen in te laten slapen. Ook als het syphilis was. En dat is gewoon goed te behandelen.

Ik heb weinig tot geen vertrouwen meer in die mensen dus dan neem ik liever de zorg zelf op me.

Hij eet nog harstikke goed drinkt nog goed en is actief... vandaag naar me eigen dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Ik hoop dat het wat anders is.. maar dat denk ik niet.

Straks naar de dierenarts. Ik was gister begonnen met antibiotica en het is niet erger geworden. Hij eet echt heel goed. Ik hoop dat het goed komt en probeer me best te doen voor hem.. allleen zakt de moed wel van alle negatieve reactie's (op andere fora's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

negatieve reacties omdat je hem in huis hebt genomen terwijl hij ziek is, of negatief in de zin van dat de kans klein is dat hij het gaat halen?

Ik vind het super dat je zoveel voor hem over hebt, net in je huis en toch maak je de kosten voor de dierenarts, zoek je extra info en alles om hem er bovenop te krijgen. Hoe groot zijn overlevingskans is kunnen wij moeilijk zeggen vanaf hier. Als ik de foto's zie vind ik het nogal meevallen. Het kan myxomatose zijn in een vroeg stadium (in dat geval ben jij er ook lekker op tijd bij om nog een behandeling te starten) of als het iets anders is zoals bijvoorbeeld syfilis, dan gaat dat ook wel weer goed komen denk ik :)

Het zal de komende dagen vanzelf blijken welke kant het op zal gaan met hem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim ook mee!

Het is natuurlijk makkelijk voor mij om te oordelen vanachter mijn laptop, ik weet niet wat ik in jullie geval had gedaan, maar ik denk niet dat ik het konijn gekocht had. Hoewel het voor dit diertje heel erg was geweest, is het kopen ervan een 'beloning' voor de mensen die op deze manier met de dieren om gaan. Er is maar één manier om dit soort praktijken te stoppen, en dat is als niemand meer zulke dieren koopt. Het is een kwestie van vraag en aanbod, als de vraag er niet is stopt vanzelf ook het aanbod.

Welke kinderboerderij gaat het om? Misschien kan iemand van hier met kennis van konijnen er eens een kijkje nemen en gaan praten. Als de situatie heel ernstig is kan er eventueel een melding gedaan worden bij de dierenbescherming. Want wat ik zo lees gaan ze daar erg slecht met de konijnen om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn naar onze eigen dierenarts geweesd.

Ze kon me niet met zekerheid vertellen dat het geen myx was dus zijn we aan de behandeling voor sypfillis begonnen.

Hij heeft een injectie gehad en donderdag moeten we terug...

Hij had al antibiotica van ons gehad dus het was nu verslechterd... maar nu een paar uur na de injectie knapt hij op :$

Zijn ogen zijn minder gezwollen en hij is veel actiever :bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .