Ga naar inhoud

Syphillis of Myxamatose


Pantoffeltje

Aanbevolen berichten

Gisteren hebben mijn vriend en ik een konijn opgehaald. Een vlaamse reus. We hebben hem gekocht op de kinderboederij bij ons in de buurt.

Hij had daar wat pusoogjes en hij zag er slecht verzorgt uit. Gisteravond werden zijn oogleden wat dikker en kwamen daar kleine bobbeltjes op.

Bij zijn anus en penis heeft hij kleine wondjes zitten die lijken een beetje op schaafwondjes. Wij hebben contact opgenomen met de dierenarts en die dacht dat het syphillis was.

Nu vanmiddag is hij wat suffer en krijgt hij ook kleine bobbeltjes en wondjes in zijn oren. Zijn ogen zijn meer gezwollen en hij is wat suffer. Ook heeft hij nu 2 bobbels bij zijn kaaklijn (tegen zijn lip aan).

Nog een keer de dierenarts gebeld en die vind dat we best tot morgen kunnen wachten icon_rolleyes.gif Maak me toch wat zorgen en hoop dat jullie kunnen vertellen naar welke ziekte het meer nijgt...

Ik heb wat foto's gemaakt

Pus ogen en wonden in en op de oren en die bobbeltjes voldoen niet bij het syfillis beeld.Alleen de geslachts delen en of korstjes oog en neus.

dit beeld wat omschreven word komt over een met myx.Het kan wel een combi zijn natuurlijk dat kan ik niet uitsluiten.

maar ab werkt niet tegen syfillis.Wel tegen myx.Dus hij word word beiden ziekten beelden goed behandeld.

dus petra je kunt mijn texst pakken maar het complete beeld klopt niet voor syfillis alleen.:$De behandeling voor syfillis werkt alleen daar voor.Dus als ie binnen 6 dagen niet duidelijk verbeterd na behandeling is er toch meer aan de hand .Hij krijgt nog steeds ab?er naast

heel veel sterkte met je vlaam .cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me ook al af wat hij gekregen heeft, antibiotica of een syfillis behandeling? Want dat is idd niet hetzelfde. (wij hebben ook een nijn met syfillis gehad)

Effe een beetje offtopic: kan syfillis tijdelijk verbeteren door ab? Wij hadden toen nl een zalf gehad voor de korst op haar lip (wij dachten eerst wondje) en dat hielp totdat we stopten met de zalf, dan kwam het weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Myxomatose is een virus, dus daar helpt antibiotica niet tegen. Wat het wel doet is een eventuele bijkomende bacteriële infectie aanpakken, wat belangrijk is omdat een konijn dat al heel ziek is van myx niet bestand is tegen ook nog een bacterie erbij. Maar ik weet niet of het konijn gebaat is bij een combinatie van penicilline injecties en andere antibiotica, omdat antibiotica zelf toch ook een behoorlijke aanslag zijn op de gezondheid. Het is een beetje schipperen denk ik, kiezen tussen de minste van twee kwaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of hij zich steeds beter gaat voelen. Het eten gaat ook goed al heeft hij zo wel zijn voorkeur hi hi.

Hij wordt steeds actiever en gaat er veel beter uit zien!

Morgen moet hij terug voor zijn injectie en voor controle. Het lijkt ook of de bulten onder zijn kin een stuk minder zijn. Zijn vacht gaat nu ook vooruit dat zat vol met klitten toen die hier kwam en zijn nagels waren enorm lang. Zo lang dat het allemaal scheef gegroeid was. Maar na wat dagen knippen en plukken.. :bow:

Het kan natuurlijk nog alle kanten op maar zoals het nu gaat heb ik er vertrouwen in. Ik zal eens kijken of ik wat foto'tjes kan maken vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de foto,s van http://img514.imageshack.us/img514/4615/pinkelnm8.jpghttp://img401.imageshack.us/img401/6224/pinkel2rx4.jpghttp://img253.imageshack.us/img253/1295/pinkel3al2.jpgHij zit stukken beter in zijn jas, het is jammer dat ik geen foto's heb van hem toen ik hem op de kinderboederij zag. Zijn vacht is %80 vooruit gegaan en de zwellingen onder zijn kin en op zijn ogen zijn veel minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .