Ga naar inhoud

Sterrilisatie


Stamper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Sinds kort heb ik me aangemeld voor dit forum.

Ik heet Sandra en ben de gelukkige eigenaresse van 3 konijnen: Snoopy, Dribbel en Stamper.

Nu is gisteren Dribbel gesterriliseerd en ze heeft sinds gisterenavond (17:30 uur thuis) niet gegeten.

Wanneer moet ik ze dwangvoer gaan geven als ze echt niet wil eten??

Dribbel is altijd dol op eten! Nu dus niet en ik maak me zorgen.

Ik heb wel vaker dwangvoer aan een konijn moeten geven. Ik weet hoe belangrijk het is dat ze goed eten. Daarom mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met een konijn wat is geopereerd. Hoe lang kan het duren voor ze weer gaan eten???

groetjes Sandra

ps ze heeft wel een heel klein beetje gedronken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze pijnstilling en/of antibiotica gekregen van de dierenarts? Ik zou sowieso even je DA bellen hierover en overleggen wat te doen. Het kan zijn dat ze niet eet van de pijn of door een ontsteking, maar omdat er in haar buik gerommeld is kan het ook zijn dat de darmen stil zijn gaan liggen. In dat laatste geval heeft ze medicijnen nodig om de boel weer op gang te krijgen. Als ze niet uit zichzelf gaat eten is dwangvoeden wel nodig, zeker omdat ze na de operatie juist veel voedingstoffen nodig heeft om te herstellen. Dit komt nog bovenop het feit dat konijnen moeten eten om hun spijsvertering op gang te houden.

Zo snel mogelijk de DA bellen is het belangrijkste nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik had niet standaard een pijnstiller mee naar huis gekregen....ik kreeg niets mee naar huis en dat vond ik wel heel raar.

Maar goed....nu heb ik het wel en goed nieuws: Dribbel eet weer!!:bunny1:

Niet veel maar het wordt al beter. Ze keuteld ook weer dus dat is goed.

Bedankt voor jullie tips en deze topic kan worden gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte, ik hoop dat ze er bovenop komt :)

Bij een castratie van een voedster is het verstandig om ook nog een pijnstiller mee naar huis te vragen, als de pijnstiller die de dierenarts gegeven heeft uitgewerkt is heeft ze namelijk nog vaak te veel pijn om te eten, en dat moet je natuurlijk voorkomen!

Op verzoek dus een slotje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .