Ga naar inhoud

Biks brokjes verdelen??


Snuitje68

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hahha ja ik weer..:bounce:

Snuitje eet nou goed maar als ik met het bakjes brokjes aan kom begint hij dus echt meteen te eten en hij eet alles achterelkaar op :(((60gram afgewogen)

Nu is mijn vraag kan ik het dan niet beter verdelen dus 's morgens 30gram en het 's avonds 30 gram..Want anders laat hij me het hooi liggen :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon proberen, miss te samen met hooi beetje nat maken of verschillende smaken proberen, mijn konijn was ook geen beste hooi-eter, maar na het proberen van kruidenhooi en nat maken eet ie dit nu gewoon tussendoor en s'nachts. Wel is ie zinnig in de hooi, alleen wilde rozen en pepermunt gaan erin. Tja of gewoon verwend:)

Wel elke dag, soms 2 keer, verversen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef altijd vers hooi in de ochtend (rond 7:30 uur) omdat ze in de avond biks krijgen. Rond vijf uur krijgen ze vers groen en om 22:00 uur hun biks. Ze eten dan alle hooi netjes op. De truc is niet te veel hooi neer te leggen, zodat je elke keer vers kunt geven. Wat ze laten liggen, gooi ik weg want na een dag eten ze het al niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik doe het op dit moment zo......S'morgens krijgt hiji 30 gram biks brokjes en 3 soorten hooi (naturel, kruiden hooi en pepermunt hooi) Zo kan hij zelf kiezen maar en blijft van alle 3 niet veel over dan krijgt hij nog 40 gram groenvoer (peterseli, basilicum, witlof)ben nog aan het opbouwen..elke ochtend en avond vers water waar ook niet veel van over blijft...en dan het 's avonds 30 gram biks brokjes dus in totaal 60 gram.....Nou als die van mij nou nog niet genoeg eet weet ik het ook niet maar ik denk verder dat ik het wel goed doe zo........TOCH????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joep is ook een grote eter. Hij at eerder alles in 1 keer op en dan ook geen hooi eten. Ik heb het toen verdeeld over drie keer per dag. en sindsdien gaat het heel goed! tegenwoordig laat hij zelfs zijn brokjes even staan om later verder te eten. Het heeft een jaar geduurd, maar hij heeft nu dooor dat hij toch wel genoeg krijgt, dus dat hij het rustig even kan laten staan. Gelukkig maar, want hij at het allemaal snel voor Jipke weg, want die wil nog wel eens treuselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al eerder informatie gevraagt over hoe zwaar hij zou worden en dat zou ongeveer uitkomen tussen de 2 en de 2,5 kg ik zet er even een foto bij om een beeld van hem te krijgen.Hij weegt nu 1,050 ongeveer en is 11 weken jong dat is een groot verschil met vorige week toen weegde hij maar liefst 870 ongeveer maar hij is wel flink ziek geweest en hij maakt het nu super een vrolijk konijn die binky's maakt.

viewThumb.jsp?fileID=27643459&size=thumb

Link naar reactie
Delen op andere sites

60 gram biks is dan prima hoor, je zou zelfs nog ietsje meer kunnen geven tot hij een maandje of 5 is, hij is immers nog flink in de groei nu en mag nog best redelijk eten :) Je hoeft nu nog niet bang te zijn dat hij te dik wordt.

Vanaf een maand of 5, als hij echt begint met puberen, z'n hormonen beginnen door zijn lijf te gieren en alles dan moet je je aan de normale hoeveelheid gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .