Ga naar inhoud

Duimen voor Merlot...


Caroline

Aanbevolen berichten

Het gaat niet goed met Merlot... Hij wil sinds 23.30 niets aannemen om te eten, het enige wat ik weet is dat hij om 20u nog wortel en peterselie gegeten heeft...

Heb naar DA van wacht gebeld en die was vreselijk, bleef de prijs maar herhalen en dat ik cash moest betalen en dat het geen spreekuur was en dat het alleen voor dringende gevallen was en dat dit tot morgen kon wachten en dat hij veel werk had etc... Hij was erg onbeleefd en erg grof aan de telefoon en ik kon er dus niet terrecht...

Ik heb Merlot pijnstiller gegeven om 12u, metacam en een dosis aeropax...nu is het afwachten en af en toe zijn buik maseren...maar ik ben niet 100% overtuigd dat het gas is...Ik weet het echt niet, ben geen DA...

Ben beetje hopeloos nu en weet niet wat gedaan...Ik hoop dat hij er morgenvroeg nog is en een andere DA van wacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje... wat een vervelende man.... daar schiet je nu dus helemaal niks mee op!! ik duim hier heel hard voor jou en merlot!! en hoop van harte dat er morgen vroeg een andere arst dienst heeft! mocht de situatie gedurende de nacht veranderen zal je toch vast weer gaan bellen!!

je hebt gedaan wat je kon... succes!!!

succes Merlot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:clap:HIJ EET WEER!!!!!

IK ben zooo blij!!!

Ben nu weer een beetje rustiger...dus het verhaal...

Om 20u hebben ze na lange tijd alletwee nog eens een halve wortel gekregen,was een week of 2 geleden. Dadelijk daarna ben ik gaan koken en kruipt de tweeling altijd nr boven.

Tegen een uur of 10 had ik Merlot nog altijd niet gezien en was eens gaan controleren, maar hij lag gewoon boven... Tegen 11u dan kwam Clicquot echt bedelen om eten en ging bij mij een alarmlampje branden...

Merlot kwam niet op het geluid van de biks af...

Naar DA van wacht gebeld met gekend antwoord...

Naar aantal mensen van BB die nog online waren pb gestuurd...

Cindy haar telefoonnr gekregen en uit haar bed gebeld...

Zij mij bevestigd dat aeropayx geen kwaad kon..

Met Mireille geskypet ivm dosis...

En aan de slag gegaan met de dosis van op konijnenbelangen...maar ik vond dat nogal veel...en durfde niet goed omdat ik met ander merk zit hier...

Elk uur dik half tabletje gegeven zonder veel verbetering en zonder dat het erger werd...maar hij was ongemakkelijk, bewoog weinig etc...

Net toch maar weer een heel tablet gegeven dit keer (hij heeft 4!!! porties gehad) en de laatste sloeg aan... 10 minuten later betrapte ik meneer dat hij het hok boven aan het herinrichten was...en...hij beet op een hooisprietje dat in zijn weg lag... Ik snel nieuwe gedroogde kruiden bi gegeven en daar at hij echt van!!! Daarna beneden herhaald en hij at weer...ondertussen heeft hij ook 2 takjes basilicum en dille op. Meer groen durf ik niet geven nu...

En nu net ook brokjes!!!

hij vliegt weer als een halve gare door de living, dus ik blijf nog even wakker, want beweging is goed voor z'n darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok...ik ga uit mijn vel springen nu!!!

Die arrogante DA heeft dus net het lef gehad om mij op te bellen!!! Met de vraag of ik diegene was die hem rond 23u gebeld heeft en niet is komen opdagen!!!!

Ik weet even helemaal niet meer waar ik het heb...

Die man is niet goed snik hoor...

Hij had ook nog een dreigementje in peto...hij hoopte nl dat ik hem nooit zou nodig hebben, want hij staat nl in Genève...hou jullie vast...bekend voor de behandeling van KNAAGDIEREN!!!!:slap: Waar zou die precies zijn diploma gehaald hebben?:shutup2: Veel van zijn collega's wijzen naar hem door...jaja...ik ken er alvast ééntje die dat niet gaat doen...de mijne...en die is toevallig ook voorzitter van de vereniging van DA'en in Genève...wordt nog leuk...

Oh ja...en ik mocht ook nog blij zijn dat hij me de consultatie niet aangerekend had...want hij had tijd voor mij gemaakt...

Mogelijk heeft hij de hoorn ingesmeten omdat ik toen in een schaterlach uitbarste :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat een vreselijke ervaring!

Al goed dat Merlot terug is gaan eten.

Zo'n DA zouden ze moeten ***

Maar het is idd te hopen dat je hem nooit of te nimmer gaat nodig hebben.

Volgens Murphy is de kans groot dat je niemand anders te pakken krijgt als er nog eens een noodsituatie is.

Misschien had hij gewoon een off day, Merlot dan.

Duimen dat het idd niet meer terugkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline ik ben bijna zeker dat jij beter af bent zo...........Nu zelf gehandeld te hebben.Dan bij die da...................Wat nu verstand.!!!!Als ie echt verstand heeft weet ie dat een konijn met eventueel gas er snel aan kan sterven.Ik denk dat ik je binnen kort maar eff post bezorg met wat aanvullingen op je konijnen ehbo kist.Voor het geval je er weer voor komt te staan.Ik ben blij dat ie nu weer eet en vooruit gaat!!!! cindy

oja hoe laat was het vanacht..........haha konijnen vrouwtje belde me vanochtend vroeg uit me bed of ik je nog had geholpen haha.Gaaf he z´n forum waar iedereen voor elkaar klaar staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!

Ik kom net uit mijn bed gekropen...ben een wrak :baby: zo'n half uur na mijn laatste post in mijn bed gekropen,maar ik had natuurlijk elke 2u de wekker gezet om na te kijken of het goed ging...

Hij eet nog steeds en is actief.

Een gewone offday was het niet, het was iets anders en volgens mij idd gas, maar niet in een ver gevorderd stadium. Niet te vergelijken met Nena bv...maar die had natuurlijk ook een opstopping en daar was ik vn bang voor..

Ik durfde geen ananas te geven uit angst dat de suikers die er in zitten nog meer gas zouden veroorzaken.

Als hij ook een verstopping had gehad was het een vogel voor de kat geweest... ik moet idd zorgen dat ik primperan of cisaral in huis haal voor zo'n gelegenheden...

Volgende keer laat ik mijn vriend naar de DA bellen en niet met onze vaste lijn...als we naar die van wacht bellen dan hé... Dat is altijd 1 nummer en die wordt doorgeschakeld, je weet dus nooit waar je uitkomt.

Cindy, ben je dan 2 keer uit je bed gebeld? :lol: Lief hoor van konijnenvrouwtje! Ik wist echt niet wat gedaan en zij was de enige online waar ik zeker van wist dat ze meer weet dan ik en meer ervaring heeft vooral met zo'n situaties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm...even melden dat alles toch nog niet 100% is hier... Clicquot eet nu ook niet bepaald gretig en neemt alleen een druif aan...

Kan dit toch iets anders zijn? Een soort griepje? Bestaat dat bij konijnen?

Ik durf niet goed naar de DA bellen...stel dat die andere hem gewaarschuwd heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op je gevoel af gaan. Als je denkt dat er echt een DA aan te pas moet komen gewoon bellen. Misschien heeft die engerd inderdaad de andere DA wel gewaarschuwd, maar dan kan het natuurlijk geen kwaad als die andere DA ook jou kant van het verhaal hoort. Wie weet is het al vaker gebeurd dat die engerd zo heeft gereageerd, zoiets moet natuurlijk ook bekend worden bij collega's zodat ze er iets aan kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook waar...

Ik ga het even aankijken, vermits het nu voor hen sowieso siësta-uurtje is en ze dus minder actief zijn.

Ik moet even naar de showroom en een vriendin brengt wilgetakken mee, is natuurlijke pijnstiller, nooit slecht.

Als ze tegen 17 u nog niet 100% zijn, bel ik gewoon de DA. Het is nu natuurlijk geen noodgeval, ze hebben alletwee gegeten tenslotte. Clicquot nam net ook peterselie aan wat weer een natuurlijk middel tegen gas is, dus ook goed...

Mogelijk zei ik het nu ook een beetje te negatief... zelf even mijn zinnen verzetten het volgende uur en dan zien we verder.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd caroline!! even je zinnen verzetten geeft daarna vaak ook weer een frisse en positieve kijk op de situatie!!

zegt je gevoel dan alsnog van nee.. dit is niet hoe ik t graag zou zien... dan idd gewoon bellen!! de ene dierenarts is gelukkig de andere niet.. en als deze man vaker van dit soort uitspattingen heeft kan ik mijn niet voorstellen dat andere dierenartsen daar niets van af weten!

en daarbij heeft iedere dierenarts natuurlijk ook zijn profesionaliteit te behouden en jou klacht dus serieus te behandelen!

mocht je blijven twijfelen is een telfoontje natuurlijk nooit weg...

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnengriepjs bestaan niet zoals wij ze kennen, konijnen kunnen wel eens een ofday hebben dat ze een stuk slechter eten en niks doen, maar vaak is dat na een dag weer over

Mooi dat merlot is opgeknapt van de anti gas.

Zoals ik je gisteravond al vertelde hoefde de eerste dosis niet gelijk te werken.

Mooi dat ie vanochtend weer at, vertrouw me nou maar de volgende keer als ik zeg dat ie niet dood gaat met zo'n baasje;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had afgelopen jaar 4 konijnen die allemaal verschillend een day of hadden.............4 dagen lang aten geen bix alleen een beetje groen.Da kon niks vinden.........Ook niet in de enkele keutel die er uit kwam.Dus onder het motto maakt niet uit wat er in gaat als ze maar iets eten .Het ging van zelf over hier................Heel vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten alletwee nog hooi in goede hoeveelheden, dus ik ga stoppen met me zorgen te maken...

Als ik er even van uit ga dat de groenten van gisteren de oorzaak waren, is het eigenlijk normaal dat Clicquot ook niet 100% is, al heeft zij (als veelvraat) er waarschijnlijk minder last van dan Merlot.

Ze hebben ook alletwee een beetje prozyme binnen, kan nooit slecht zijn volgens mij.

Merlot is voor zijn doen wel buitengewoon aanhankelijk...net alsof hij begrijp dat mijn "gepest" van vannacht niet zo bedoeld was...vreemd toch hé...je zou verwachten dat hij boos zou zijn^en me eerder uit de weg ging nu...

Ik kruip weer voor een paar uur in mijn bed nu...moet morgen ganse dag naar Zürich en moet rijden (2x3u) dus ik moet fris zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .