Ga naar inhoud

Kale rode plek rug


SennaWinnie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum

 

Mijn voedster van +- 6 maanden heeft ineens een rode kale plek op haar rug. 
 

1 maand geleden is ze ingeënt en als reactie hierop kreeg ze een bultje die later een korstje is geworden. (Zie zwarte plekje met korst foto)

Nu zit de kale plek hier direct naast op haar rug. 
 

Zou het haaruitval kunnen zijn doordat ze krabt omdat het wondje jeukt?

 

Momenteel zit ze nog alleen aangezien we haar eerst willen laten castreren, dus daar ligt het niet aan. Ook zitten er niet echt schilfers dus ik weet niet of het vachtmijt kan zijn. 
 

Als het nu erger wordt of niet verbeterd ben ik sowieso van plan om naar de dierenarts te gaan, maar misschien dat iemand dit herkend. 
 

 

BAD534E6-84B0-4920-AE75-994E7720BBD1.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Is het beter ondertussen ?  Mijn konijn heeft ook een plekje dus was even gaan zoeken hier.  Maar het ziet niet rood, maar ik mag er ook niet uitgebreid naar kijken moet ik wel zeggen.  Dus voorlopig heb ik het alleen ontsmet, waarop de zus direct afkwam ..  Hier komt het van de (onderdanige) zus  vermoed ik die iets te wild was   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel echt de tijd van het jaar dat parasieten volop aanwezig zijn. Ik zou twijfelachtige plekken dus zeker door een dierenarts laten bekijken. Beter is het om dit soort dingen tijdig te behandelen. Dan zijn ze er sneller vanaf en scheelt het een hoop stress. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .