Ga naar inhoud

Konijn reageert heftig op vetcareplus, urinary tract health formula


Lianne74

Aanbevolen berichten

Onze Koko heeft net een hele vreemde aanval gehad na het eten van een klein stickje (3 cm, waarvan maar de helft opgegeten, ze had het stickje aangevreten en het begon vrijwel gelijk daarna) vetcareplus, urinary tract health formula. Ze kreeg d'r lig niet meer, ging op d'r zij liggen, dan weer op haar buik. dan weer in de toiletbak liggen, dan weer in haar hok. We hebben haar opgepakt en ze was gloeiend heet. Voor de zekerheid toch metacam gegeven en toen kwam ze weer tot rust. Nu heeft ze weer d'r normale temperatuur en heeft ze weer wat gegeten. 

We gaan het maandag bij de DA overleggen, want achteraf gezien heeft onze Simba een aantal weken iets soortgelijks gehad (toen niet gezien dat hij het had gegeten), maar we dachten toen dat hij op een te warme plek op de vloer had gelegen (vloerverwarming had toen iets hoger gestaan).

Aangezien er in december aanleiding was dat Koko blaasontsteking had, hebben we in december 1 pak van de vetcareplus gekocht ( op advies van de DA), maar dat aten ze niet goed, maar wel bij beetjes. Dus voor en na kregen ze een beetje ervan, ga nu toch wel eraan denken dat dit de reden is waarom onze Simba er helaas niet meer is. Toch iets verkeerd erin?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit bij mijn weten niks verkeerds in vetcare plus. Ik heb verschillende varianten aan mijn konijnen gevoerd, waaronder die jij noemt. De acceptatie is inderdaad niet altijd even goed.

 

Het lijkt me wel verstandig om contact te zoeken met de dierenarts, want het is natuurlijk geen normaal gedrag. Het klinkt als pijn, kan iets met de darmen zijn of toch weer een blaasontsteking of nog iets heel anders.

 

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het aan het voer ligt, maar dat lijkt me sterk. Of er moet iets mis zijn met het voer, qua opslag of productie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag at ze weer normaal en ook normale keutels. Het is echt heel vreemd zo. Zeker omdat Simba het 2 weken voordat hij ziek werd ook had, maar dan wel niet zo lang en heftig. Daarna ging hij ook weer verder met eten en keutelen, totdat hij daarmee stopte. Waarschijnlijk vanwege mijn burn-out niet goed gezien pfff. 

Ze had het staafje nog niet helemaal op, en rende al gelijk naar d'r nachthok en steeds op andere plekken liggen, zitten, naar toiletbak rennen, liggen, weer naar nachthok, zitten liggen. D'r buik was gloeiend heet en de rest van haar lijfje ook. Dat is wat ik zo vreemd vind, opeens was ze gloeiend heet, had d'r van tevoren nog lekker gekriebeld en toen was er niets aan de hand.

Ga morgen met d'r naar de DA, kijken of ze nu wel iets kunnen vinden. Bij Simba was laatst op de foto's en echo niets te zien geweest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .