Ga naar inhoud

Blind?


Dollie

Aanbevolen berichten

Hallo, weet iemand hoe ik kan zien dat mijn konijn blind is? We hebben drie konijnen, de jongste, nu ongeveer drie, at al een hele week niet en toen ik zonet langs z'n hok liep, hij zat beneden, achter z'n trappetje zeg maar, werd 'ie helemaal gek, net als een balletje in een flipperkast stootte ie eerst met z'n hoofd tegen het trappetje, toen tegen de muur en daarna tegen het gaas. Toen heb ik 'm eruit gehaalt en toen ik hem later boven terug zette, vlak voor z'n eten, begon ie direct te eten.. We waren van plan naar de dierenarts te gaan maar aangezien ie weer ging eten en het best wel stressvol is om een half uur in de auto te zitten.. Hij heeft verder geen waas over z'n ogen ofzo, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja knaagjes dat kan zeker.Ik heb er een hier in the house.Ze leeft in mijn bejaarden groep.En doet het prima.Ze gebruikt haar snor haren ,ogen en neus.Maar alleen houden is lastiger.Ze schrikken vaak en stuiteren dan ale kanten op.Als ze je niet ziet.In een groep gaat het prima.Iemand anders heeft ook een doof konijntje die huppeld in een hout bewerking werk plaats.Heeft geen last van het geluid voordeel dus.Maar je met er zelf mee leren omgaan.Samen er uit komen wat de beste manier is.En het konijn nooit van achteren oppakken.Dan gaat ie goed.:whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier een konijn dat doof en blind is....

Jaaa, ze kan stuiteren en raar reageren, schrikken en zoeken...

Ze leeft alleen, weet de 2 sprongen naar haar nachthok feilloos te doen, krabbelt wel altijd alle hooi en stro uit haar hok (het lijkt alsof dat hinderlijk is in haar handicap) en gaat in gevecht met de bezem..

Groenvoer wat ik in haar ren leg, weet ze meestal niet te vinden..dus dat leg ik voor haar neus...

Aan die dingen merk je dat er 'iets' is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar wat bedoel je met voordat we tijd hadden om naar de da te gaan??Daar maak je toch tijd voor.

Ja maar als je op zaterdag ziet dat er iets met z'n neus is en het op maandag weg is.. En om nou voor iets dat alweer weg is een half uur in de auto te gaan zitten met zo'n beestje.. Dat is ook zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kan hij leven op wortels en appels, zolang er maar iets in de darmen zit. Maar wortel en appel zijn ontzettende dikmakers. Dus het is belangrijk dat hij hooi eet, en biks. Af en toe een stukje appel of wortel maakt niet uit, maar maak er geen hoofdgerecht van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .