Ga naar inhoud

eten geven aan meerdere konijnen


Nangel

Aanbevolen berichten

Soms zet ik één bakje, soms meerdere als ze te veel in de strijd gaan voor de inhoud van één bakje. Maar ik houd altijd in de gaten dat ze allebei goed eten.

Helaas denk ik dat het niet perfect te controleren valt en dat dit bij mij het grote gewichtsverschil tussen Savannah en Siebe verklaart (zij te dik, hij te mager). Ik kijk wel of ze allebei goed eten, maar zit er ook niet heel de tijd op te staren natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doe ik het eten voor 2 konijnen en 8 cavia's in drie bakjes en niemand komt tekort, ze duwen elkaar om beurt opzij en iedereen is even doorvoed:bunny3:

Ik vraag me nu soms af of ik Rosie niet even apart eten moet geven omdat zij nog moet groeien, maar klaarblijkelijk is Rufus zeer hoffelijk, ik zie hem minder eten dan haar hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2 konijnen. Ze hebben 2 voerbakjes, 1 met biks en 1 met groenvoer. Dat gaat tot nu toe heel goed, ze happen netjes om de beurt. Hier is er alleen strijd als ik ze iets uit de hand voer, alleen dan is het dringen. Als ik ze hun voer geef blijf ik altijd heel even bij ze kijken, ik vind het zo leuk om ze te zien smikkelen en kan meteen in de gaten houden of ze nog steeds eerlijk delen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor ons drietal (een vlaamse reus, middelmaat en een dwerg) een grote hondenvoerbak. Op die manier kunnen ze wel tegelijk iets uit de bak pakken, voorkomt dus wat geruzie :)

Het koppeltje (2 klein formaat nijntjes) hebben gewoon een standaard konijnenvoerbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om die reden geef ik ze rond vijf uur eerst hun groen. Dan hebben ze geen honger meer als ze hun biks krijgen zo rond tien uur. Ze doen daar dan best lang over, maar in de ochtend is het altijd wel op (ze krijgen afgewogen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook 2 konijnen en in 1e instantie hadden we 2 bakjes staan met voer. We hebben ze laatst gewogen en we kwamen tot de ontdekking dat 1 bakje ook genoeg was voor allebei. Ze duwen elkaar gewoon een beetje weg en gaan samen uit hetzelfde bakje zitten eten.

Nadat de tanden van Dribbel eruit zijn gehaald merken we wel dat Wokkel het voer sneller opeet, dan leggen we nog wat extra voer bij Dribbel in de buurt zodat ze allebei ongeveer hetzelfde hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .