Ga naar inhoud

Kale plek


Thincla

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn konijn heeft al een langere tijd een kale plek op haar rug. Het begon bij haar oren, toen werden de haren daar wat dunner en ondertussen heeft ze dus al een tijd (2 maand ongeveer waarin het telkens iets groter werd) een kale plek op haar rug waar de haren ook niet terug groeien. Ik merk totaal niet dat ze hier last van heeft. Ik zie haar nooit krabben of schudden en verder gedraagt ze zich gewoon normaal en vrolijk. Ik vind ook nooit haren in het hok dus kan mij ook niet voorstellen dat dit van mijn andere konijn komt.

Vorige week ben ik met haar naar de dierenarts geweest. Ze wist niet wat het was en had het ook nog nooit eerder gezien. Ik heb stronghold meegekregen voor als het eventueel mijt zou zijn (wat ze dus niet dacht) en een zalfje voor een klein schilferig plekje wat op de grote plek zit.

Mocht het niet helpen ga ik natuurlijk verder kijken wat het zou kunnen zijn. Maar ik ben heel benieuwd of iemand een idee heeft of ervaring met iets soort gelijks!

 

[img]m/y0Ulrg.jpg[/img]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster heeft ook een tijdje een raar kaal plekje gehad, op haar voorhoofd. Inderdaad naar de dierenarts geweest maar die kon ook geen schilfers of mijt en dergelijke vinden. Wel een tijdje (2 weken als ik het me goed herinner) een zalfje gesmeerd, en het ging over. 

 

Wat we soms ook wel horen dat er kalender plekken ontstaan door overmatig wassen, ofwel zichzelf of dat het maatje dat doet. Zou dat eventueel een oorzaak kunnen zijn?

 

Hopelijk slaat de behandeling zo goed aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend!

 

Heel toevallig heeft mijn voedster precies hetzelfde op dit moment. Het begon met een kale plek tussen de oren, ging steeds meer om de oren heen, een beetje naar de zijkanten van haar kop. Inmiddels is haar nek nu kaal en ook op haar rug (vlakbij haar nek) lijkt de vacht dunner te worden. Op haar kop is nu wel wat vacht teruggekomen, maar voor de rest nog niets.

 

Wij hebben ook al medicatie tegen mijt gehad, al dacht ze niet dat het dat was. Schimmel bleek het ook niet te zijn uit het onderzoek, dus we zitten nu op een dood spoor. Bij mij lijkt ze er ook geen last van te hebben.


Ik ga donderdag naar een andere dierenarts, die wel een eindje rijden is, maar waarvan ik wel weet dat ze veel ervaring met konijnen hebben, omdat ze alle konijnen van een konijnenopvang altijd op spreekuur. Ben benieuwd of daar wat uit gaat komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .