Ga naar inhoud

konijn trauma


lilli_huybers

Aanbevolen berichten

dus mijn buren hebben 2 honden staferds iet in ieder geval da zijn jaag honden die hebben een meisje Marie en een jonge diesel dus Marie was is een keer ontsnapt ma toen had ik 1 konijn Maurice en die hond was ontsnapt en die heeft geprobeerd om het kot van mijn konijn open te krijgen dus da konijn had een trauma dan kreeg ik een 2de konijntje en die noemt pascal en da is een meisje en die hond was gisteren ochtend weer ontsnapt en heeft mijn konijn pascal dood gemaakt en dei was nog maar 5 maande ofzo en die hond heeft mijn konijn pascal dood gebeten en mijn konijn Maurice heeft die ook vast gehad ma mijn mama heeft die nog kunnen redden ma ik was gisteren bij mijn vader dus ik wist dat pas van gisteren avond en nu heeft mijn mama een binnenkot gekocht helpt me hoe ik mijn konijn haar trauma kan weghelpen aub!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nare ervaring! Is Maurice goed nagekeken op bijtwonden? Dat lijkt me even de eerste zorg, is het konijn lichamelijk helemaal in orde?

 

Op zich is het voor konijnen normaal om angst te hebben voor roofdieren, zoals honden en katten. Dat is de natuur. Belangrijk is dat hij ondanks die alertheid, wel blijft eten en drinken etc en dat hij verder weer zijn ding doet.Hij zal waarschijnlijk vluchten zo gauw hij weer een roofdier ziet. Belangrijk is dus dat hij genoeg schuilplaatsen heeft waar hij heen kan, tot het gevaar geweken is.

 

Hopelijk lukt het om binnenkort weer een vriendinnetje voor Maurice te vinden, dat kan hem ook weer steun geven.

 

Op het forum wordt altijd het advies gegeven om een buitenverblijf roofdierproof te maken. Dat helpt mogelijk ook om er voor te zorgen dat jullie dit nooit meer mee hoeven maken. Hier een pagina met tips over de huisvesting https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenhok-kopen-maken-tips

 

Wil je weten hoe de verblijven van andere konijnenbaasjes eruit zien:

 

Het is natuurlijk echt een rot ervaring om je konijn op deze manier te moeten verliezen en dat je andere konijn het ternauwernood heeft overleefd. Voor het contact tussen jou en je konijn zou ik denk ik proberen om weer vertrouwen op te bouwen, laat hem naar jou toe komen, laat hem brokjes uit je hand eten. Daarna kun je weer voorzichtig beginnen met aanhalen, mits hij dat toelaat.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .