Ga naar inhoud

niet drinken uit drinkflesje


teddydwergjes

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds afgelopen zondag 2 teddydwergkonijntjes en die weigeren uit hun drinkflesje te drinken. Dit deden ze overigens wel bij de fokker!!

Mijn konijntjes drinken wel uit een bakje met water, maar dat wordt zo snel vies dat ik eigenlijk liever wil dat ze uit een drinkflesje gaan drinken. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Het lukt me wel om ze naar het drinkflesje te lokken, maar dan snuffelen ze aan het tuitje van de drinkfles en huppelen vervolgens weg. Ik heb ook wel eens het drinkbakje weggelaten zodat ze wel uit de fles moesten drinken, maar ze zijn blijkbaar liever dorstig dan dat ze uit de drinkfles moeten drinken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had vroeger ook een konijn die kon alleen uit 1 bepaald soort flesje drinken.. en toen veranderde ik een keer zn hok met een nieuw flesje.. maar toen dronk hij ook helemaal niks dus heb k het oude flesje er weer ingehangen.. volgens mij kon hij het gewoon echt niet.

Heb jij gewoon het zelfde soort flesje als bij de fokker.. ? want misschien dat dat het dan is.. anders weet ik het ook niet:)

welkom trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eenzelfde soort flesje als de fokker. Mijn vorige konijntjes snapten wel gelijk de link tussen drinkflesje en drinken...

Ik heb 2 (soorten) drinkflesjes hangen en ze werken allebei goed. Bij 1 drinkflesje komt al heel snel water uit als je er tegenaan "stoot", dat hebben ze al ervaren als ze ertegenaan snuffelden, dus volgens mij weten ze wel dat er water in zit, maar geven ze blijkbaar liever de voorkeur aan een drinkbakje.

Ik heb vanochtend het drinkbakje weggehaald (was al helemaal vies geworden), en nu hoop ik dat ze vandaag nog wel uit het drinkflesje gaan drinken...

@ Reusje: maar ja, je zou verwachten dat ze iets "bekends" als een drinkflesje wel weten te waarderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yessssss!!!! Het is eindelijk gelukt hoor !:happy: Toen ik thuis kwam zag ik het ene konijn al wat drinken uit het flesje, maar het andere konijn moest er nog steeds niets van hebben. Uiteindelijk konijn rustig op schoot genomen en het tuitje van het drinkflesje zachtjes tegen haar bekkie gedrukt en toen begon ze opeens zomaar te drinken. Nu drinkt ze ook uit het flesje als ze in de kooi zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik zit met een aansluitend probleem ... Bo dronk tot voor kort geregeld, vooral 's avonds kon je hem aan zijn flesje horen lurken. Sinds een paar weken merken we dat zijn flesje niet meer mindert, dat hij niet meer drinkt ? Het flesje werkt perfect, we gebruiken zoals altijd flessenwater.

Nu hebben we niet de indruk dat hij iets tekort komt aangezien hij tweemaal per dag een grote hoeveelheid groenvoer krijgt (met veel witlof). Hij plast en keutelt normaal en is ook levendig.

Wat zouden jullie doen ? Moet ik een nieuw flesje aankopen en uitproberen ? Een bakje water is geen optie want dat gooit ie gewoon om ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

al een paar weken minderd zijn flesje niet...... en je maakt je nu pas zorgen?

Geef eens iets minder witlof wat vol zit met water en je zult zien dat er weer meer gedronken gaat worden.

Toevallig niet een andere drinkmogelijkheid in huis of tuin staan?

Nee, ik maak me al zorgen van in het begin, ik stel hier nu pas de vraag :$

Een andere drinkmogelijkheid is er niet ... Ik probeer alvast ff met minder witlof :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens:

Onze konijntjes wilden ook niet uit de fles drinken. Toen hebben we 2 weken de fles weggedaan en een stenen bakje met drinken gezet. Na die 2 weken hebben we dat bakje weggedaan en de fles teruggehangen en ze begonnen er direct van te drinken! Nu drinken ze al een week van de fles en op 24 uur drinken ze bijna een large fles leeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .