Ga naar inhoud

mijt:Cheyletiella


silly1984

Aanbevolen berichten

IK was gisteren bij de dermatoloog omdat ik allemaal plekjes op mn onderbenen heb al een hele tijd.En hij kwam tot de conclusie dat het door huisdieren kwam,de zogenaamde Cheyletiella mijt.Deze springt vanuit de vloerbedekking op je benen.DIt kun je voorkomen door goed stofzuigen.Maar hoe kom ik er nouzelf achter of mijn konijnen dit hebben?IS daar iets voor waardoor je er zelf achter kan komen?En kan ik het konijn ook zelf wassen,want denk niet dat dat gaat lukken met de mijne...:$ hij heeft ook al heel lang last van losse haren op zn vacht die er iets uitsteken,en dat gaat ook maar niet over!:blink: heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon morgen even naar de da gaan. Losse haren kan idd mijt zijn. Toen wij Kobus kregen vlogen de haren je om de oren. Bij de da geven ze je dan Stronghold of advantage bijv (zal per da misschien verschillen) en dan zijn ze er meestal zo weer vanaf. Ik zou niet zelf iets gaan uitzoeken of je konijn wassen ofzo want dat geeft heel veel stress en is meestal niet nodig. De da weet de juiste dosering (meestal voor kittens) enz.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad even langs de dierenarts, die kan zo controleren of je konijn inderdaad ook mijt heeft en aangezien jij al weet om welke soort het gaat zal hij jou precies de juiste medicatie en/of shampoo mee kunnen geven. Meestal is een injectie met ivomec, of pipetjes met stronghold of advantage de behandeling die je zal krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .