Ga naar inhoud

Duimen voor Siebe


Caroline

Aanbevolen berichten

  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nog wat verder gezocht...

Doperwten : alleen de zaden worden gegeten. Vroeg geoogst hebben ze

een zachte, zoete smaak. Later worden ze hard en

zetmeelachtig. Ze kunnen gedroogd (spliterwten), gesteriliseerd

in blik of glas of als diepvrieserwt op de markt gebracht worden.

de samenstelling is dus dezelfde, aangezien het om dezelfde groente gaat...

ik zal ze dan sneller geven, denk ik, ipv na 10u na 8u of zo...

of is dat geen goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Siebe zonet toch even gedwangvoederd met Critical Care. Het is heel rustig verlopen, hij was niet erg gestresseerd (geen uitpuilende ogen, geen snelle ademhaling). Had hem in twee handdoeken gedraaid en hij was er erg gelaten onder. Hij at het ook vlot op. Heb hem 13 ml gegeven.

Ik ga het vaker doen, denk ik, nu deze eerste keer positief is verlopen. Want hij eet echt niet genoeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukig is Siebe goed te pakken...kan ook bijna niet anders met zijn achterpoten..meestal verzetten ze zich daar juist mee..

Dat eten...Eet hij die critical care niet uit zichzelf ? (vanaf een schoteltje)

Verder ehm, wat gaven we Kobus...Macaroni, gekookte aardappen, banaan...

Wat een gedoe allemaal toch hè..

Je wil gezonde konijnen waarbij het leuk is om naar te kijken, maar ondertussen heb je er bijna een dagtaak aan, buiten alle extra zorgen die het levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdikkie Martine ik lees dit nu allemaal pas. Het is jou ook niet gegunt om eens lekker ongestoord van je nijntjes te kunnen genieten hè. En haal het nooit meer in je hoofd dat jij een slecht baasje bent hè want dan krijg je het met ons aan de stok hoor. Ik ken echt niemand die zoveel voor haar nijntjes doet als jij. Wij hebben allebei heel veel bewondering daarvoor. Hier worden de duimen blauw gedraaid dat het allemaal weer goed komt met Siebe. Koppie op hè!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond 23u kwam ik thuis van een bijeenkomst met vrienden. Ik moest Siebe nog dwangvoeren, medicatie geven en wat turnen. Als dat achter de rug is (rond 0.30u), ga ik even knuffelen met Savannah en stel tot mijn grote schrik vast dat ze in haar nek helemaal onder het bloed zit...

Haar uit de ren genomen en onderzocht. Er zit een gaatje in haar oor (intussen dicht) en een wonde in haar nek (van uitgetrokken vacht). Ik heb alle bloed weggewassen en verder de wondjes zo gelaten want ze zagen er OK uit (ze zit vol lege plekken van waar Siebe haar vacht heeft uitgetrokken...).

Maar nu heb ik dus besloten (rond 2u) van Siebe en Savannah toch uit elkaar te halen, weliswaar nog binnen elkaars gezichts- en reukveld, omdat ze in dat rennetje echt te klein behuisd zitten. Siebe zit in een kooi naast de ren waar ik Savannah heb in gelaten. Ik heb echt geen zin om nóg meer DA kosten te hebben omdat Siebe Savannah toetakelt...

Voordeel is nu dat ik in de gaten kan houden hoeveel Siebe zelf eet en hoe het met zijn keuteltjes gesteld is...

Die konijnen hebben mij al zeker 3000 euro gekost in totaal... Als het al niet meer is...

Bijna half drie... Ik begin stilaan uitgeput te geraken van alle stress rond studie, thesis, stage en nu nog de konijnen erbij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks allemaal voor het duimen hoor! Ik zeg het niet zo vaak, maar ik vind het heel lief van iedereen alle berichtjes hier!

Ik heb vannacht maar 4 uur geslapen. Van 3 tot 7... Ik heb pogingen ondernomen om nog te slapen na 7u, maar dat lukte niet (te veel piekeren)... Ben dan om 8u opgestaan en om 8.30u begonnen aan de grote schoonmaak van alle konijnenhokken (moest dringend gebeuren, ook bij Toendra en Snoet).

Savannahs ren schoongemaakt, alles gedweild want het was een ellende, Siebe in een groter hok gezet (dat tot gisteren dienst deed als luxe wc bij de OE-tjes).

En dan Siebe verzorgd, kontje schoongemaakt, want hij had plakpoep (ook dat nog :(), medicatie gegeven, turnoefeningen gedaan, gewogen...

En nu ben ik klaar (nee, moet nog de tapijtjes uit de wasmachine halen dadelijk).

Dat wil dus zeggen: 4,5 uur bezig geweest, alleen voor die konijnen... Dat is eigenlijk niet leuk meer...

Ik ben een wrak. Doodmoe, half ziek (keelpijn sinds drie dagen). Ik kruip nu mijn bed in...

[Eigenlijk ben ik aan het overwegen om tijdelijk een babysit in te huren voor Siebe, voor ik er zelf onderdoor ga... Maar hij is al zo bang, moet ik hem dan wel bij een vreemde zetten... Zo moeilijk allemaal...]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meis.

Ik ben echt wezen duimen en denken aan je konijnen de afgelopen dagen, vind het echt vreselijk.. en nu dit weer.

Ik vind dat het een goede keuze is die je hebt gemaakt de nijnen nu uit elkaar te zetten.. als siebe blijft bijten zal dat ook weer geen goede gevolgen hebben mocht siebe straks weer opknappen. dan blijft savannah straks bang.

Ik kan me goed voorstellen dat je er flink doorheen zit.

Ik heb dat gevoel zelfs weleens omdat het zo druk is met werk en school, en dan ben je op zaterdagavond ook nog lang bezig met schoonmaken, dat ik daar ook wel eens saggo van word, en jij hebt er nu nog veel meer gedoe bij. dus is het allemaal wel heel veel.

Hoop toch dat het je lukt door te zetten.. ik denk idd namelijk dat siebe liever bij jou zit als bij iemand anders, maar wel in je koppie houden: wat niet gaat, dat gaat niet.

Heel veel sterkte:poot:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, het zit je echt niet mee he... Altijd iedereen maar aan het oppeppen als ze in een dal zitten, iedereen die het nodig heeft moed aan het inpraten, altijd een luisterend oor voor iedereen. Dit verdien je echt niet!

Raar maar waar: Ik droomde vannacht over een konijn die geweldig hoge binky's maakte, en ik heb geen namen gehoord, maar het was serieus precies Siebe! :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg allemaal, ik had gehoopt op wat beter nieuws. Wel vol houden hoor Mintaak, na regen komt echt een keer zonneschijn! Ben er van overtuigd! En nergens aan gaan twijfelen want als ik dat allemaal weer lees boffen jouwn mormeltjes met zo'n super nijnen-mamma!!! Sterkte en beterschap voor de langoren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het dikmakers zijn.... Maar dat is net de bedoeling..... Dus ik heb vandaag voor Siebe 3 soorten snacks gekocht (zo van die knabbelstaven met zaden en groenten) én ook een klein zakje gemengd voer van Russel Rabbit.

Hij heeft een hele resem potjes staan, met wortel en rozijnen, selder en peterselie, select biks van Aveve, gemengd voer van Russel Rabbit, gedroogde kruiden (luzerne en smalle weegbree).

Helaas negeert hij alles volkomen en zit hij vrolijk kamillehooi te eten..... :blink:

Hij weegt nog altijd evenveel (1440 gr), dus al mijn pogingen leiden nergens toe...

En verder had ik vandaag de indruk (heeeeeeeel voorzichtig uitgedrukt), dat Siebe iets meer kracht heeft in zijn linker achterpoot. De rechter hangt er nog steeds maar wat bij, maar ik dacht dat ik hem zich links zag opduwen met zijn poot.... Het zou mooi zijn als het waar is, maar misschien is het wishful thinking...

Ik zal eens een filmpje proberen te maken van hem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .