Ga naar inhoud

Wilgen


Evee

Aanbevolen berichten

Even een vraagje, ik weet niet of er iemand is die het weet en ik ga het ook nog wel op mijn werk vragen (lopen nogal wat mensen met kennis van planten).

Maar zijn alle soorten uit de wilgen familie voor konijnen eetbaar? Als ik het goed heb uitgezocht heet de wilgenfamilie de Salix.

Hieronder een paar van de laag blijvende soorten die ik gevonden had, geen idee wat ze kosten en of ik er aan kan komen hoor, maar misschien weet iemand of ze gewoon veilig zijn of dat er in de wilgenfamilie toch nog verschil zit?

Naam: Salix caprea ´Kilmarnock´

Nederlandse naam: Treurwaterwilg

Familie: Salicaceae

Synoniem: ()

Bloeitijd: 4-5

Bloemkleur: mooie katjes

Hoogte min-max: 0.3-2.5

Bladeren: groen, gelobd

Kies daarom voor een boompje van 80 cm een kuip van minimaal 10 liter. Bij een stamhoogte van 120 cm past een kuip van 20 tot 25 liter. Een te kleine pot betekent dat ook uw boompje gauw topzwaar wordt.

-----------------------------------

Salix integra ´Hakuro-nishiki´

Nederlandse naam: geoorde wilg

Familie: Salicaceae

Synoniem: (Salix integra albomaculata, Salix integra ´Fuiri-koriyanagi´)

Bloeitijd: 3-4

Bloemkleur:

Hoogte min-max: 0.4 -1.50

Bladeren: witgevlekt, roos bij uitlopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, als ik tijd heb eens gaan rondsnuffen op mn werk wat voor moois we allemaal hebben staan :) We hebben best een leuke tuin bij het nieuwe huis, er staat ook al 1 boom in, maar het lijkt me wel leuk om er een paar meer te hebben hihi :) Fruitboompje gaat er komen, en natuurlijk ook een wilg dan he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo staan er nu in belgie ook gewoon knot wilgen vanuit hier.Grote stammen in de grond gedrukt.Eerste jaar bij de knot wilg dan alleen de zij takken verwijderen .Het jaar daar op de kroon in de top dus snoeien.Voor een mooi pruikje.Dat is het voordeel van de wilgen daar komen van zelf wortels aan.Ook als ze in en vaas staan zul je zien dat er wortels aan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .