Ga naar inhoud

Voer franse Hangoor


biarai

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Heb me net voorgesteld in het stukje voorstellen en heb gelijk een vraag :$,

wij hebben sinds een week een franse hangoor, zij is nu 9 weken oud. heb een zak voer meegekregen van de fokker en moest dit na een aantal dagen gaan mengen met mijn eigen voer. Er werd geadviseerd Beaphare Care te geven, heb dit gedaan, ze vond het heerlijk heb misschien 10 brokjes gemengd met haar eigen biks. De volgende ochtend was ze erg aan de diarree, misschien toch teveel eiwitten dacht de fokker dus weer gestopt en ff wachten tot de keutels weer goed waren. Dat waren ze s' avonds alweer, nu sta ik dus in twijfel of ik weer moet beginnen met die Beaphare, ik lees zoveel verschillende dingen wat betreft voer. Heb ook een zak science selective, maar hoor hier ook weer verschillende dingen over zoals dat mensen ze alleen als snoepjes geven, of aan de wat zwakkere konijnen.

Lees ook veel over Hope Farm super ??

Wat is nou goed voor de franse hangoor, hoop dat jullie me kunnen helpen met de keuze te maken want de zak van de fokker begint al aardig te slinken ik moet dus een keuze maken.

Hoop snel wat van jullie te horen.

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar Care en Science selective zijn beide voeders voor kieskeurig etende konijnen. Het zijn allebei volledige konijnenvoeders, dus ze zijn beiden gewoon goed. Het punt is alleen dat als konijnen eenmaal aan die voeders gewend zijn ze niet zoveel andere dingen kunnen hebben. De darmen zijn gewend aan die voeders en het is meestal erg moeilijk ze dan weer over te zetten op een andere (normale) voeding (als ze lange tijd op die voeders gestaan hebben). De meningen verschillen er wat over, maar zelf geef ik science selective alleen aan konijnen die zwak, ziek of geopereerd zijn. Aan hele moeilijke eters kun je het ook geven.

De meeste mensen hier geven een gewone konijnenbiks. Zelf geef ik de hope farms super, die bevalt me erg goed en geef ik al jaren. De konijnen vinden het lekker, het heeft een goede samenstelling en ze blijven er gezond op :) Er zijn nog meer goede konijnenvoeders hoor, er zijn vast meer mensen die je een bepaald merk kunnen aanraden wat bij hun goed bevalt :)

Weet je wat voor merk het voer van de fokker is? Anders kun je dat ook blijven geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je antwoord.

Ik weet wel wat voor voer de fokker geeft, maar dat zijn grootverpakkingen en het is voer met ac erin, dat is dacht ik toch weer meer voor konijnen die buiten staan ??

Is nog wel moeilijk zeg, je hoort en leest zoveel verschillende dingen he.

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook fokker van fransen en heb zelf ook voer met ac er in.Die groot verpakkingen kun je zelf ook halen.Voor een fransoos die heeft 180 gram bix per dag nodig van jongs af aan.Dus ik zou het gewoon bij de grote zakken houden eigelijk.met ac.Hij is duidelijk gevoellig op zijn darmen.Merk havens of kaspar.Te verkrijgen waar ze ook paarden bix verkopen.Daar zit alles in wat het konijn nodig heeft.Aangezien wij de dieren in top conditie moeten presenteren.Dit voer is in verhouding ook goed koper .

rond de 12.50 per 25 kilo.Ik meng zelf van havens er een muzelie door heen 20 kilo 14.50.

succes.Maar aan dieren winkel voer is hope farms er goed vergelijk baar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii,

Dus het mag wel gewoon gegeven worden aan de binnenkonijnen ?? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het beter is om de gewone " hobby " konijnen binnen geen voer te geven met ac ?? Dat kan dus wel gewoon ? Mijn fokker geeft voer van teurlings dacht ik. Ik vind groot verpakkingen ook prima hoor, maar dacht dat je dat als particulier met 1 konijn niet kon kopen ? Daarom zoek ik maar naar de merken in de winkel.

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .