Ga naar inhoud

"Medische" vraagjes


ZaZa

Aanbevolen berichten

1:  Geslachtsrijp : 3-5 1/2 mnd (voedster) 6 mnd (rammelaar) Lees ik op meerdere sites...

Klopt dit ?

2:  Hoe duur kost een castratie(van een ram dus) ongeveer ?

Klopt het inderdaad dat dit erg kan verschillen per arts ?

M.a.w: ik ben me een beetje aan het oriënteren...wat als..de opvang geen plaats krijgt binnenkort(het mannetje is nl wel een lieverdje)

Beetje aan het inschatten waar ik me op kan voorbereiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Rammen kunnen vanaf 3 maanden een vrouwtje bevruchten. Als je een nestje hebt moet je ze ook voor ze de leeftijd van 3 maanden behalen uit elkaar halen, anders bevrucht een van de ventjes mama. Voedsters zijn ietsje later vruchtbaar dan rammen over het algemeen, maar rond de 4 maanden toch wel. Voor rammen kloppen die 6 maanden dus niet.

De castratie van rammen kan als de ballen zijn ingedaald, dit gebeurt tussen de leeftijd van 4 tot 6 maanden.

Een voedster kan vanaf 8 maanden gecastreerd worden.

2. De castratie van mijn rammen koste 34 euro per konijn. Dit kan inderdaad erg verschillen per dierenarts en zal ongeveer tussen de 30 en 50 euro per konijn liggen.

Voor voedsters liggen de kosten hoger, tussen de 70 en 120 euro zelfs!

Voor meer info over waar je op moet letten bij het kiezen van een dierenarts en de zorg om en na de castratie kun je ook kijken in het artikel over castratie/sterilisatie dat ik heb geschreven: http://www.bunnybunch.nl/content/view/25/31/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .