Ga naar inhoud

Help,mijn nieuwe konijn doet vreemd!!


silly1984

Aanbevolen berichten

Ik heb net om 18.00 mn nieuwe nijn gehaald,van 10 weken. dwerghangoor.

We hebben haar meegenomen in de auto was zo'n 10 min.rijden.Heb dr in de kooi gezet maar ze beweegt nauwelijks,en ze gaat de hele tijd langzaam met dr hoofd heen en weer...Af en toe beweegt ze even en dan doet ze het weer..Ze eet wel.Wat kan dit zijn?Lijkt wel vertraagde oogreactie!vindt het heel eng!Wie kan me vertellen wat dit is en wat ik het beste kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze waar ze vandaan komt wel gegeten en gedronken?

Ik denk dat het gewoon stress is.

Geef haar even rust, zorg wel dat ze eten en drinken heeft en kijk het even een paar uurtjes aan. Zorg ook voor rust om haar kooi, ren er dus niet elke paar minuten heen om bij haar te kijken.

Heeft ze over een paar uurtjes nog niet gegeten, gedronken, gekeuteld of activiteit getoond, dan zou ik toch even naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik even bellen waar je het konijntje vandaan hebt, of hij het daar ook al had. Zo niet, dan zou ik toch even wachten tot morgen. Het konijntje moet natuurlijk nog wennen. Nieuwe omgeving nieuwe geuren. En of ze nog eet en drinkt is natuurlijk het belangrijkste. Als het wel een paar dagen zo blijft, dan zou ik wel even langs naar de dierenarts gaan.

Veel suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft nog gedronken toen we haar ophaalden,en eten doet ze wel de hele tijd dus dat is gelukkig goed.Keutels nog niet,geplast al wel...Ik kijk het nog even aan,denk ook dat het stress is.Als ze het morgen nog heeft zal ik inderdaad even bellen.En nee ga dr nog niet koppelen hoor,daar is ze nog veels te jong voor.Want de ram is 1,5.:$ ze staan wel met de hokken bijna tegen elkaar aan. IS het gewoonlijk dat konijnen dat doen als ze stress hebben? Ze loopt af en toe ook gewoon door het hok en eten, en dan in eens zit ze weer stil en dan gaat dr hoofd weer helemaal naar links en dan naar rechts:blink: heel langzaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ze doet het dus nog steeds,verder doet ze heel gewoon eten,wassen,staan,ze is alleen een stuk rustiger..Maar betekend dan zoiets dat ze blind is?Of is er dan iets anders aan de hand?Ik bel vanmiddag eerst even of ze er al last van had daar..

De kleur is beetje moeilijk uit te leggen..IS beetje bruin/grijsachtig.Aan de zijkant grijzig en op de rug bruin/grijs hele aparte kleur.vanvond zet ik hier een foto bij.:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dat wiegen dat ze doen komt hƩƩl veel voor bij konijnen met rode ogen. Daar moet je je totaal geen zorgen om maken.

Vergeet niet dat dit beestje ergens terecht komt waar het totaal niks herkent. Hoe zou jezelf zijn als je in een totaal vreemde omgeving terecht kwam ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft nog gedronken toen we haar ophaalden,en eten doet ze wel de hele tijd dus dat is gelukkig goed.Keutels nog niet,geplast al wel...Ik kijk het nog even aan,denk ook dat het stress is.Als ze het morgen nog heeft zal ik inderdaad even bellen.En nee ga dr nog niet koppelen hoor,daar is ze nog veels te jong voor.Want de ram is 1,5.:$ ze staan wel met de hokken bijna tegen elkaar aan. IS het gewoonlijk dat konijnen dat doen als ze stress hebben? Ze loopt af en toe ook gewoon door het hok en eten, en dan in eens zit ze weer stil en dan gaat dr hoofd weer helemaal naar links en dan naar rechts:blink: heel langzaam

ik bedoelde ook niet koppelen!!! dat zeker niet!!!

maar net als je de vorige keer geadviseerd is... ook een net nieuw en jong konijntje.... zou ik persoonlijk ook niet met de kooien tegen mekaar aanzetten! ivm mogelijke stress......

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok wist niet dat dat zo heette:$ ze heeft in ieder geval geen rode ogen.Ik ga zo even een foto maken,dan kun je het misschien wel beetje zien.Maar dat kan verder geen kwaad dat waven?En is dat dan een soort blindheid,of kan ze wel gewoon alles zien?Als ik haar aai doet ze het nog steeds heel gek:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel 10 marter kleurige soorten in nederland.Een marter kleur herken je vaak aan 2 kleur op het lichaam donker en licht net als een siamees eigelijk.Ze hebben niet altijd echte rode ogen maar een rode gloed.Vooral als je een foto maakt,Dat waven is focusen.Ze kunnen gewoon zien maar kijken meer in een trechter om het even gemakkelijk uit te legen.Ik wacht op de foto cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had inderdaad ook nog nooit zo'n kleur gezien.Heb haar niet bij een fokker gekocht,maar bij tuinland.:$ Hou ik normaal niet zo van (dierenwinkels)maar het was een NHD zeiden ze en vondt haar wel heel apart.Alleen met dat waven moet ik zo aan wennen,maar als het geen kwaad kan ben ik heel erg blij met d'r:bunny3: ze is wel eht een lieverd,en erg vrolijk:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is gelukkig niet zo erg,bugs de ram waar ze over 2 maand mee gekoppelt wordt is ook een beste voor een hangoor/vos dus dat past mooi bij elkaar hihi:bounce:

Weet jij toevallig ook het gewicht wat ze max.mogen wegen?Want bugs is behoorlijk aan de zware kant,laten em alleen maar hooi eten en wat Xtravital extra care +. maar het afvallen schiet nog niet echt op:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rasloos konijn een streefgewicht geven is moeilijk.

Zelfs wij fokkers beoordelen een dier niet naar het gewicht wat het ras zou moeten zijn.

Wij kijken en voelen het dier en bepalen aan de hand daarvan het gewicht.

En als het dier dan nog eens voldoed aan de rasgewichten is dat mooi meegenomen

Dus blijven voelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi konijn hoor!!!

hoe zeker ben je ervan dat het nu wel een echte voedster betreft?? tuincentrums zijn toch vaak net als dierenwinkels.... en hebben moeite met sexen!!(op onze evee na dan he!!) en aangezien dit een jong konijn betreft hoop ik dat ze het bij het juiste eind hebben en je nu dus daadwerkelijk een voedster hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .