Ga naar inhoud

Bijtend konijn bij medicijnen toedienen


Bente98

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! 

 

Mijn franse hangoor ram Flip is afgelopen maandag gecastreed. Nu moet ik hem drie tot vijf dagen pijnstiller in zijn bekje toedienen. Dit moet tweemaal per dag. Hij vind dit echt vreselijk en probeerd gelijk de spuit te bijten en met zijn kop te schudden, zodat ik het spuitje niet in zijn mondhoek kan zetten. Bij het proberen te bijten in de spuit bijt hij 9 van de 10 keer in mijn hand. Nu doe ik een handschoen aan zodat hij niet gevoel krijg dat het helpt. Toch geeft dit echt totaal geen prettig gevoel en zou ik gewoon willen dat het niet op deze manier zou hoeven. Heeft iemand tips of tricks om hem op een wat rustigere manier zijn medicijnen toe te dienen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem in een handdoek rollen zodat hij niet kan tegenstribbelen. Bij de meeste konijnen werkt dat wel (bij de mijne niet).  Zoek maar eens op youtube naar Bunny burrito voor uitleg.

 

Je kunt ook proberen om het op een blaadje witlof, basilicum of zo te doen. Of in een papje van biks of olvarit wortelhapje verstoppen.

 

Als je konijn het goed doet, zou ik na 3 dagen lekker stoppen. Castratie van een ram stelt niet veel voor, en vaak zijn ze een paar uur later alweer opgeknapt. Ik kreeg toen helemaal geen pijnstillers mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marjoleink:

Je kunt hem in een handdoek rollen zodat hij niet kan tegenstribbelen. Bij de meeste konijnen werkt dat wel (bij de mijne niet).  Zoek maar eens op youtube naar Bunny burrito voor uitleg.

 

Je kunt ook proberen om het op een blaadje witlof, basilicum of zo te doen. Of in een papje van biks of olvarit wortelhapje verstoppen.

 

Als je konijn het goed doet, zou ik na 3 dagen lekker stoppen. Castratie van een ram stelt niet veel voor, en vaak zijn ze een paar uur later alweer opgeknapt. Ik kreeg toen helemaal geen pijnstillers mee.

Bedankt voor je reactie! Ik ga even kijken naar de konijnen burrito. Ik wikkelde nu zijn voorpoten in een handdoek. Dit hielp niet echt. Misschien dat dit wel helpt. Met eten werkt misschien nog wel beter. Hij is gek op eten. 

 

Ik denk ook dat het niet langer dan 3 dagen nodig is. Hij ging gelijk eten en keutelen toen hij thuis kwam. Hij was nog een uurtje een beetje suf en hierna merkte ik echt bijna geen verschil. Hij houdt zich iets rustiger dan normaal. Dat is alleen maar goed voor zijn wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .