Ga naar inhoud

cbd olie ervaringen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met CBD olie bij konijnen? Of weten jullie een deskundige die ervaring heeft met konijnen hiermee. Ik zit namelijk met de vragen; Kunnen konijnen dit verdragen? (Niet schadelijk voor maag/darm systeem) Wat is de werking bij hun? En wat te doseren?

Sam Tijgerkonijn is 11 en hij heeft artrose in zijn wervelkolom. Advies van de dierenarts is metacam en voor nu krijgt hij dat ook ter pijnstilling en ontstekingsremming. Maar verder is hij nog een blij ei. Tijdelijk vind ik metacam prima, maar het zit me niet lekker om hem de rest van zijn leven hoge dosering metacam te geven gezien de mogelijke gevolgen voor organen. Ik ben dus op zoek naar pijnstilling en/of ontstekingsremmers die meer passen bij het lichaam en systeem van een konijn. Een vriend opperde CBD olie, maar de drie huisartsen die ik erover gesproken heb, incl. mijn eigen dierenarts en een dierenarts die werkt met Chinese kruiden en acupunctuur, weten van het bestaan en gebruik van CBD olie voor honden/katten, maar hebben er geen enkele ervaring mee. Laat staan voor konijnen.

 

Vandaag dus mijn vraag. Iemand kennis of ervaring met CBD bij artrose? Andere zinvolle informatie ter verzachting of ondersteuning van artrose bij konijnen mag natuurlijk ook.

 

Vriendelijke groet,

Esther de Graaf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijn met artrose CBD olie gegeven, wel een met de laagste concentratie. Uiteindelijk heeft ze het niet zo heel lang gehad, een maand of zo? Ik kon in die periode niet merken dat het hielp. Het is wel iets wat opgebouwd moet worden, dus verwacht sowieso niet dat het snel helpt. Ik zou het persoonlijk niet gebruiken als vervanging van metacam, maar ernaast. Bij artrose is een pijnstiller zoals metacam naar mijn idee wel echt nodig voor een fijn konijnenleven. 

Mijn konijn heeft trouwens ook fysiotherapie gehad en dat was wel echt heel nuttig, daar zou je nog eens naar kunnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .