Ga naar inhoud

HELP!!! Bijten aan oog bij het koppelen!


Rosanna Tatti

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, sinds kort probeer ik mijn voedstertje aan een leuk rammetje te koppelen. Dit is mijn eerste keer. Er is helaas al een koppeling mislukt en ik ben bang dat de tweede ook fout gaat als ik geen hulp krijg. Ik weet me geen raad! Mijn voedstertje is vanaf 7 weken al bij me en is dus heel erg gewend aan mensen en niet echt om een konijn te zijn, ze is nu 1.5. Bij de eerste koppeling was het rammetje obsessief aan haar oog aan het bijten. Eerst schrok ze en ging ze weg, maar na het dwingen van hem accepteerde ze het en begon ze ervan te genieten, omdat ze op geen andere manier aandacht van hem kreeg. Dit was haar eerste kennismaking met konijnengedrag en dus is dit nu het bekende voor haar. Hij heeft haar tot bloedens aan toe open gebeten en na weken proberen hebben we deze koppeling toch opgegeven. Nu hebben we een ander rammetje waar ze nog verliefder op is dan de ander. Helaas merk ik dat ze nu zelf bij dit rammetje vraagt om haar oog te bijten(nogmaals dit gedrag is t enige wat zij nu kent door het andere rammetje) Hij begint t nu ook te doen, omdat zij zo een pannekoek is en het constant blijft vragen(tamelijk dwingend ook) Ik wil het haar afleren, omdat deze koppeling hier anders ook door gaat mislukken, maar ik weet nietmeer wat ik kan doen.. Ik probeer ze constant af te leiden haar te corrigeren erop en het stopt maar niet. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen. Ik ben wanhopig! Ik wil alles proberen, als dit maar stopt en ze gewoon met dit vriendje kan blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke manier vraagt ze het volgens jou?

 

Op welke manier ben je aan het koppelen? Hoe lang zitten ze nu samen? 

 

Vragen om gewassen te worden is wel normaal koppelgedrag en heeft met de rangordebepaling te maken. Bij een koppeling moeten ze daar doorheen, door een rangordebepaling, het is niet goed om in te grijpen en te corrigeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze duwt haar kop eronder en laat m daar en draait haar oog omhoog. In het asiel heeft ze 3 weken met hem samen gezeten en toen gebeurde er niks, ze zijn nu een week bij mij thuis en nu doet zij het heel erg. Hij waste haar eerst op een goede manier, maar nu nietmeer echt. Hij begint ook steeds meer aan haar oog te bijten.. Ze rijden niet op elkaar. Met het asiel hebben we al vastgesteld dat mijn konijntje weer moet leren om konijn te zijn en dat ik haar wel moet corrigeren erop, omdat de andere ram dit verkeerd heeft aangeleerd bij dr.. 😞

 

We hebben ze opgehaald en vanaf dat moment zitten ze samen. Na 3 dagen merkte ik dat het weer fout ging en toen zei een medewerker van de dierenwinkel die koppelt dat ik ze weer apart moet zetten (grote ren door 2 gedeeld) om hem ook aan ons te laten wennen. Ze kunnen nu niet veel maar zelfs nu probeert ie aan dr oog te bijten en vraagt ze erom.. Ze zitten nu 3 dagen apart en wil ze eigenlijk wel weer bij elkaar gaan zetten, maar ben echt bang.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .