Ga naar inhoud

Gebroken pootje?


Fien De Wint

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Sinds enkele dagen steunt mijn voedstertje niet meer op haar linkervoorpoot. Voordat ik dit zag, had ik haar opgepakt en beet ze, dus ze heeft vast veel pijn. Normaal vertoont ze nooit dit gedrag! Ze huppelt nog wel rond als normaal en kan nog over hindernissen springen, maar ik voel me er toch niet gemakkelijk bij... Misschien heb ik hier te maken met een gebroken poot. Ik ben dus van plan wel naar de DA te gaan, maar heb hier nog enkele vragen over:

- hoeveel kost de dierenarts voor deze ingreep? Ik ben nog een student en moet alle kosten van het konijntje zelf betalen en vind dit ook prima, maar wil toch even weten over welk bedrag we het dan hebben.

- wordt het konijn onder narcose verdoofd? Want ze heeft nog jongen van 3 weken oud die ze waarschijnlijk nog moet zogen. Ik weet dus niet of deze ingreep effect heeft op haar zogen. De gezondheid van de kleintjes is natuurlijk ook belangrijk!

- ze moet hierna waarschijnlijk 6 weken rusten, betekent dit dan dat ik ze gewoon 6 weken met rust moet laten of dat ik ze in een binnenhok moet zetten? 

- moet ik naar een speciale dierenarts hiervoor?

 

Laat maar weten wat jullie hierover weten!

Alvast super bedankt!

- Fien
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In eerste instantie zal het alleen een controle / consult zijn bij de dierenarts. Afhankelijk van je dierenarts kost dat 20-30 euro voor een konijn. De dierenarts doet dan een onderzoek door te voelen aan het pootje aan de buitenkant en bespreekt met jou de behandelopties en mogelijkheden.