Ga naar inhoud

Kale plek op achterpoot


CAT2020

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn hangoor konijn is 10 jaar oud en laatst kwam ik achter dat op zijn rechter achterpoot een kale plek is. Op internet heb ik gelezen dat het een ontsteking kan zijn en dat bij het ergste geval amputatie nodig zal zijn. Dus honing zalf kan helpen.

 

Bij plast laatste tijd wel vaker in zijn hok ipv zijn toilet.

Onderstaande link en foto van zijn pootje.

Ik weet niet of het goed werkt.

 

https://photos.app.goo.gl/64EFLRdHKvdgqdKRA

https://photos.app.goo.gl/64EFLRdHKvdgqdKRA 

 

Salary bedankt voor jullie reactie.

 

mvg

 

CAT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik kan zien is het alleen kaal, en niet open of ontstoken? 

 

Ik vraag mij wel af wat je gegoogled hebt dat amputatie nodig zou zijn?? Dat lijkt mij wat extreem in dit geval. 

 

Is het de onderkant van zn teentjes? Of bovenop? Wast hij zich overdreven? Voor zere hakjes is het een vreemde plek als het bij de tenen is. Het kan ook een parasiet zijn. Heeft hij jeuk?

 

Ik zou er in ieder geval een dierenarts naar laten kijken en niet zomaar gaan smeren met vanalles. Best kans dat je het daarmee juist kwetsbaarder maakt omdat je het dan vochtig maakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

 

Hij is de laatste tijd wel onrustig. Een periode heeft hij gehad dat hij niet eet en heel erg zwak was, bij de dierenarts vloeibare voedsel gehaald voor hem. Nu eet hij wel weer normaal en is niet meer zwak. We dachten echt dat het einde nabij was.

 

De kale plek is aan de bovenkant van zijn linker poot, hij plast nu wel vaker in zijn hok i.p.v. zijn toilet. Misschien heeft hij er ook last van dat er urine op zij pootje heeft gekregen dat hij onrustig is.

 

De kale plek is niet open of ontstoken, had laatst met een vochtig servetje schoongemaakt omdat er uitwerpselen op zat. 

 

Heb bij de dierenarts honinggel gehaald, volgens de arts zal de haren weer aangroeien, maar als het na een week nog steeds niet het geval is moeten we langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .