Ga naar inhoud

Raar gedrag


AH!

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn konijnen een vrouwtje heeft sinds 1 week apart gedrag ze valt mensen aan ze valt mijn valt ze alleen niet aan. Ook toen ik vanochtend naar buiten deed en het anderen konijntje ook buiten was begon ze heel hard rondjes  te rennen en daarna ging ze lang gestrekt liggen en zag je heel hard haar hart heen en weer gaan. Als ze 5 minuten ligt gaat ze weer opstaan en een rondje rustig lopen en daarna gaat ze weer zo liggen. Ze drinkt gewoon niet veel meer als normaal en eet ook gewoon goed. Weten jullie wat ik moet doen hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen winter hebben we het maatje van dit  konijntje in moeten laten slapen vanwege een parasiet. Toen hebben we een nieuwe konijntje genomen en als ze buiten staan zit er één hekje tussen ze gaan ook weleens samen maar ze zijn nog rustig aan elkaar aan het wennen. Ze hebben allebei een eigen hok maar het buiten verblijf zijn we nu aan het veranderen dus ze gaan overdag naar buiten en s’avonds staan ze in de schuur. Ze staan s’avonds in de schuur omdat de boven kant van de hokken zijn open en als het regent wordt anders alles heel nat. Als ze mensen aan valt is met als we haar bakje pakken om eten in te doen of om nieuwe hooi te geven en dan rent ze uit het niks heel hard op je arm af. Ze is nu 2 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het te veel veranderingen zijn. Twee keer per dag van huis wisselen, wel/niet samen. Ik neem aan dat je haar oppakt om binnen of buiten te zetten? Dat vinden konijnen doodeng, weten zij veel dat jij geen hongerige roofvogel bent.

 

Wordt het buitenverblijf overdekt? Niet alleen tegen regen, want dat kunnen ze wel hebben, maar tegen katten, roofvogels etc.

 

Aan elkaar laten wennen is niet handig. Konijnen willen onderling bepalen wie de baas is, en iedere keer dat je ze uit elkaar haalt onderbreek je dat proces. Als je twee konijnen wilt koppelen zet je ze bij elkaar. Als ze gaan vechten dan moeten ze uit elkaar, maar anders blijven ze gewoon samen. Hier vind je veel informatie over koppelen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen

De handigste volgorde is eerst samen zetten (bij de opvang noemen ze dat speeddaten) om te kijken of ze elkaar lief vinden. Anders heb je namelijk kans dat ze elkaar niet moeten, en dan zit je met 2 konijnen die niet samen kunnen. Is je nieuwe konijn een gecastreerde ram? Dan heb je een redelijke kans dat ze samen kunnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .