Ga naar inhoud

Mijn konijntje is bang voor me?


Melissa1609

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik heb nu een jaar een konijntje (rammetje). Het is een ‘free roam’ konijntje, hij mag uit zijn hok wanneer hij wilt. 
 

Nu is hij nog steeds bang voor mij. Ik heb al heel veel geprobeerd, zoals naast hem zitten, hem uit mijn hand laten eten en dat soort dingen. Hij heeft ook genoeg speeltjes en plekken waar hij zich kan verschuilen. 
 

Doe ik iets verkeerd of kan ik iets nog beter doen zodat hij mij minder eng vind? (Ik pak hem nooit op, laat hem altijd zelf zijn vervoersbox inlopen als dat nodig is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staan veel tips: https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

 

Is hij gecastreerd? Je zou hem als hij gecastreerd is kunnen koppelen aan een voedstertje uit de konijnenopvang, en dan specifiek vragen naar een mensgericht dametje. Je hebt kans dat dat hem helpt om ook wat meer naar jou toe te trekken. Maar sommige konijnen hebben het gewoon niet in hun karakter zitten. Konijnen hebben wat dat betreft wel een verkeerd imago, het zijn helemaal geen knuffeldieren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .