Ga naar inhoud

konijn eet hooi en groenvoer, geen science meer


19ing82

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over mijn konijn Lilly, ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!

3 weken geleden ben ik naar de dierenarts geweest met haar, omdat ik zag dat er veel plakkeutels onder haar staart bleven hangen.

De dierenarts heeft een echo gemaakt van haar darmen en ze waren flink ontregelt.

Dwangvoer meegekregen voor als ze echt niet meer zou eten (eten deed ze nog wel een beetje)

Uiteindelijk de dag erna de hele dag dwangvoer gegeven, totdat we zagen dat ze zelf hooi en water ging eten en drinken.

 

Nu 3 weken later lijkt ze wel weer aardig de oude, ze huppelt door het hok en eet hooi en drinkt water.

Echter eet ze haar science selective niet meer! Zodra we het bakje vullen, valt ze aan om te eten, maar vervolgens eet ze niks.

Gisteren heb ik maar een zakje beaphar plus+ gehaald,om te kijken of ze dit misschien wel zou eten.

Zelfde verhaal, ze komt heel enthousiast naar je toe, maar eten ho maar.

Zo'n staaf met zaadjes als "snoepje" eet ze dan weer wel, net als bv stukje komkommer.

 

Wat zou dit kunnen zijn? ze is ook wel erg aan het knagen overal op,en het lijkt ook echt of ze heel erg honger heeft.

Ik hoop dat iemand het antwoord heeft:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn inmiddels toch vanmiddag maar naar de dierenarts geweest. Er zat een heel klein haakje op 1 kies, DA heeft het weggehaald.

Haar gebit zag er verder keurig uit, dus hij vond het gek dat ze door dat kleine haakje geen brokken meer zou eten. Ook heeft hij voor de zekerheid een wormenkuur gegeven, aangezien haar darmen toch nog niet optimaal waren.

Wordt vervolgd! ik hoop dat ze misschien toch door dat ene haakje haar brokken niet wilde eten. Anders zou ik het echt niet meer weten.

 

Kan een konijn overigens ook gewoon op hooi en water verder leven? zonder biks, science of andere brokjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .