Ga naar inhoud

Niet meer zindelijk


Hightower

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Wij zitten met een probleem en krijgen het niet opgelost. 

 

Ongeveer 6 jaar geleden kochten wij 2 konijntjes. Jammer genoeg bleek eentje ziek en overleed. We kochten geen ander meer, maar zorgden dat konijntje altijd vrij kon lopen bij ons.

Dit ging altijd goed. Hij ging altijd netjes in zn kot plassen en poepen.

 

Maar vorig jaar moesten we hem laten opereren aan n niersteen. Sindsdien plast en poept hij overal. We hebben geprobeerd hem weer zindelijk te krijgen zoals we eerst deden, maar dit helpt niet. Mijn partner en ik lopen constant te poetsen en ondertussen loopt hier ook nog n kleuter rond. Mijn partner wilt niet dat hij nog rond loopt, maar dat is dan weer zo zielig. Wie kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen idee om een voldoende ruime permanente ren aan zijn verblijf vast te maken? Zodat hij voldoende leefruimte heeft, en de zindelijkheid minder een probleem is?

 

Als de oorzaak van de onzindelijkheid medisch is, is het lastig om af te leren. Zijn medische problemen op dit moment wel uitgesloten? 

 

Is hij gecastreerd? Is het een optie om hem straks na half mei naar buiten te verhuizen en toch weer een nieuwe partner te geven? Dan is hij en niet opgesloten, heeft hij een konijnenmaatje (uit konijnenopvang is aan te raden, je kan zelfs een senior partner kiezen), buiten kun je hem vaak makkelijker voldoende leefruimte geven,  en is zindelijkheid over het algemeen een veel minder groot probleem. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .