Ga naar inhoud

2 jonge konijntjes overleden nu zorgen om oudste


Ruud1988

Aanbevolen berichten

Hallo allen,deze week een vreselijke week achyer de rug onze beide jongen konijntjes van 12 weken zijn kort na elkaar gestorven.ze waren vorige week nog ingeind en 1 week laten sterven ze.de da heeft hun onderzocht en de eerste bleek geen blaasje te hebben en bij de tweede die gisteren stierf waren de ingewanden ook niet in gezonde conditie.nu dachten we ook aan een virus en hebben dus de gehele inboedel en huiskamer compleet gereinigd en op advies van de dierenarts brownie ons oudste konijn van 3 binnen gezet.nu maken we ons natuurlijk veel zorgen om brownie maar zei is gisteren voor alle zekerheid ook even gecheck door de da en was gewoon in orde alleen wat gestresst door de reis erheen.brownie is nooit direct bij de kleintjes geweest ondat er 1 ren tussen in stond omdat ze elkaar nog niet zo leuk vonden.brownie eet nu gewoon goed en toont geen zorgwekkend gedrag wel is ze zixh hele tijd aan het wassen poepgat en poot en is wat gestresst waarschijnlijk dat ze liever buiten is maar omdat we alles nog moeten ontsmetten buiten houden we haar even binnen.mijn vraag is dus is het zorgwekkend dat gewas hele tijd of is dit verveling ? Ze eet en ontlast voor de rest gewoon super en is niet loom of afwezig.maar mischien zijn wr nu gewoon heel oplettend en is dat overbodig.alvast mijn dank mvg  ruud 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar om twee konijntjes zo snel achter elkaar te verliezen en vervelend dat er uit het onderzoek geen duidelijke doodsoorzaak kwam. Veel sterkte met het verlies. 

 

Konijnen wassen zichzelf best vaak, dus het hoeft geen afwijkend gedrag te zijn. Het kan wel. 

Wassen kan een manier zijn om stress te verminderen. Iets wat konijnen kunnen doen bij spanning, als ze even niet helemaal raad weten met een situatie, niet op hun gemak zijn. Een beetje gedrag om zichzelf in spannende situaties een houding te geven. 

Ook door verveling kan soms een bepaald gedrag overmatig vertoond worden, dat kan vanalles zijn, maar ook wassen. 

 

Ik denk echter dat je het door wat er gebeurd is een beetje onder een vergrootglas legt nu. Begrijpelijk, maar uit jouw verhaal maak ik niet direct dingen op die niet in orde zijn. Als ze goed eet, drinkt, goede keutels heft en normaal gedrag vertoont, en ook de dierenarts aangeeft dat er niets mis is, dan zou ik daar toch op vertrouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .