Ga naar inhoud

Stifttandjes


Dilara

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De voortanden van mijn konijn zijn 2 jaar geleden getrokken omdat het verkeerd groeide. Hij eet nu sinds gisteren middag minder goed (hij eet alleen hooi geen brokjes meer) dus ik heb even zijn gebit gecontroleerd en nu zag ik dat er een stifttandje zat die recht naar voren groeit wat dus tegen zijn lip aankomt en niet lekker zit. Hij heeft geen pijn en doet verder alles normaal. Ik heb een afspraak staan voor vanmiddag bij de dierenarts maar ik was benieuwd of iemand anders dit ook zo met die stifttanden heeft gehad die later zijn gegroeid en hoe dit is behandeld. 

 

Ik zag verschillende dingen staan zoals er niks aan doen omdat het vanzelf afbreekt maar ik zag ook staan dat sommige konijnen weer geopereerd werden. Er zit maar een stifttand de andere is niet te zien 🙂 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb één konijn gehad waarbij de voortanden getrokken zijn, maar daar was het gelukkig wel gelukt om echt alles weg te halen, daar kwam niets terug. Geen ervaring ermee dus. Het afbreken heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, en het opnieuw opereren ook. Maar de dierenarts kan daar vanmiddag vast meer over vertellen, ik denk dat dat per konijn / situatie ook wel verschillend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Evee:

Ik heb één konijn gehad waarbij de voortanden getrokken zijn, maar daar was het gelukkig wel gelukt om echt alles weg te halen, daar kwam niets terug. Geen ervaring ermee dus. Het afbreken heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, en het opnieuw opereren ook. Maar de dierenarts kan daar vanmiddag vast meer over vertellen, ik denk dat dat per konijn / situatie ook wel verschillend is.

 

Ik ben in de middag langsgeweest en dat ene stifttandje heeft de dierenarts afgeknipt. Ik had afgesproken dat ik ging kijken of hij weer ging eten, en dat doet hij nu weer gelukkig. De DA vind dat het over ongeveer een maandje met een operatie weggehaald moet worden als hij weer in zijn normale eet ritme zit. Nu twijfel ik toch of een operatie voor een stifttand nodig is, het blijkt idd dat hij hierdoor niet at maar het afknippen is niet zo lastig als de gewone voortanden. Het idee dat hij nog een keer onder narcose gaat na twee jaar maakt het gewoon een beetje eng. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .