Ga naar inhoud

Koude oortjes?


Mirjam123

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Onze vier konijnen zitten sinds twee maanden buiten en zijn 'first time buitenbunnies'. Nou merkte ik net dat Rosa's oren best koud voelen (Vlaamse Reus). Haar gedrag is normaal, levendig, vrolijk gedagzeggen en lekker eten. Ze zitten droog en kunnen beschut zitten als ze willen (in het hok), in de ren komt de wind wel. Toevallig moest ik de DA bellen om een entafspraak te maken, volgens de assistente zeggen koude oortjes niet zo veel en moet het allemaal wel goed zijn.. Maar ik ben toch nog niet helemaal gerustgesteld. Betekenen koude oren niet dat ze het koud heeft?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koude oren betekent dat ze de warmte vast houden. Het wil niet zeggen dat ze het koud hebben.

 

Als de oortjes warm zijn, heeft een konijn het warm en wil het warmte verliezen, vergelijkbaar met wat een hond doet dat door te hijgen, wij mensen door te zweten. Het is een manier om van warmte af te komen. 

 

Als de oortjes koud zijn wil dat alleen maar zeggen dat het konijn het niet warm heeft, het wil niet gelijk zeggen dat ze het dan ook koud hebben. Daar kun je alleen achter komen door te temperaturen, maar dat zou ik alleen doen als er verder tekenen van ziekte zijn.  In de winter zijn als het goed is bij bijna elk konijn de oortjes wel koud.  Niets om je zorgen over te maken dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .