Ga naar inhoud

Dwangvoeren (bij eenzaamheid)?


meikemilot

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum en zal mij een andere keer nog voorstellen.

 

Voor nu heb ik een vraag. Ik had twee lieve buiten konijntjes (ram en voedster). Helaas is afgelopen dinsdagavond mijn ram heel plotseling overleden door onbekende reden. Ik ben er zelf echt kapot van. Tot eind van deze middag dacht ik dat het met Diamond, mijn voedster, wel redelijk goed ging: ze hupte rond, lag heerlijk ontspannen in de zon en at gras. 

 

Met het geven van het avondeten merkte ik dat zij maar een paar korreltjes biks had gegeten en ook liet ze de wortel liggen.. De hele avond zit ze maar wat in het hok met haar oogjes dicht. Ze eet af en toe wat stro en hooi.

 

Nu net heeft ze letterlijk 1 korreltje biks uit mn hand gegeten.. Ik heb een snoepstaafje bij haar gelegd, maar zelfs daar draait ze haar hoofdje voor om. Wel blijft ze af en toe wat stro en hooi eten.

 

Ik ben bang dat ze zich erg eenzaam voelt en daardoor niet eet (en drinkt...). Ik heb al contact gelegd met een konijnenopvang om haar te matchen met een nieuw maatje. Hoe snel en moeilijk ik dat zelf ook vind, denk ik dat dat wel het beste is voor Diamond.

 

Voor nu is mijn vraag: zouden jullie starten met dwangvoeren? Ze eet namelijk wel wat stro/hooi. Mijn DA heeft eens gezegd dat dwangvoeren eigenlijk niet hoeft als ze, ook al is het maar een klein beetje, hooi binnen krijgt.. Daardoor twijfel ik zelf erg en ook omdat ik haar geen onnodige stress wil bezorgen door haar naar binnen te halen, vooral nu niet..

 

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .