Ga naar inhoud

PANDAN


EviP

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had even een vraagje.

Ik heb gezien tussen de veilige lijst van planten enzo en vroeg me af of pandan bladeren veilig zijn voor konijnen?

Uiteraard gedroogd.

Ik zou hier zelf speelgoed van willen maken.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat een palm soort, toch? Palmen zijn over het algemeen veilig (op één soort na voor zo ver ik weet), maar geen voedsel. Dat wil dus zeggen dat je als je huiskonijnen hebt je op zich wel palmen in huis kan zetten, maar dat het niet de bedoeling is dat ze in de ren staan / binnen bereik van de konijnen. Als er een keer een beetje van gegeten word of een blad in de ren valt is er niets aan de hand, maar het is niet de bedoeling dat je het echt als groenvoer / voedsel aanbied. Ik zou het zelf niet zo heel snel gebruiken om speelgoed van te maken. Je kan beter met hooi of stro gaan knutselen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Domino:

Pandan doet mij denken aan rijst.... maar dat zal het wel niet zijn dan denk ik?

 

Zo ver zit je er niet naast 😉 Daar heeft het namelijk wel mee te maken. Pandan rijst word namelijk bereid met of in de bladeren van deze palmsoort. Na het bereiden halen ze de bladeren er wel uit, maar dan heeft het smaak afgegeven aan de rijst, en dan is het pandanrijst 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .