Ga naar inhoud

Konijntje met de hik


saxofooon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

ik heb even een vraagje. Pip mijn konijntje van 1,5 heeft de laatste dagen wat vaak de hik. Het is een paar keer en dan is het ook weer over. Hij is voor de rest helemaal gezond. Hij is alleen in de rui. Kan het hier iets mee te maken hebben? En is het erg dat hij misschien 1 keer per dag de hik heeft? Zijn neus is droog, oogjes tranen niet, eet goed, drinkt goed, is vrolijk, niks aan de hand dus verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt jonge konijntjes hebben wel eens de hik, maar als ze ouder worden zie je het eigenlijk nooit meer. Ze lijken er een soortje overheen te groeien dan. Maar 1,5 is niet meer echt heel jong, dat is gewoon volwassen, ik neem aan dat je het over 1,5 jaar hebt. 

 

Ik heb al heel wat konijnen gehad, maar maar één konijn die regelmatig de hik had. Die is vrij jong (3 jaar) overleden omdat zijn hart er mee stopte. Ik wil je niet bang maken, ik weet echt niet of het met elkaar te maken had. Ik hoop voor jou niet dat het met elkaar te maken heeft, omdat hartproblemen over het algemeen ook niet echt te behandelen zijn bij konijnen, maar als het echt vaak is kun je het altijd even aangeven bij de dierenarts. Een extra controle kan in zo een geval nooit kwaad. 

 

Ik weet niet wat de ervaringen van andere forumleden zijn. Misschien zijn er wel mensen met hikkende konijnen die gewoon normaal gezond oud zijn geworden? 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Evee:

Echt jonge konijntjes hebben wel eens de hik, maar als ze ouder worden zie je het eigenlijk nooit meer. Ze lijken er een soortje overheen te groeien dan. Maar 1,5 is niet meer echt heel jong, dat is gewoon volwassen, ik neem aan dat je het over 1,5 jaar hebt. 

 

Ik heb al heel wat konijnen gehad, maar maar één konijn die regelmatig de hik had. Die is vrij jong (3 jaar) overleden omdat zijn hart er mee stopte. Ik wil je niet bang maken, ik weet echt niet of het met elkaar te maken had. Ik hoop voor jou niet dat het met elkaar te maken heeft, omdat hartproblemen over het algemeen ook niet echt te behandelen zijn bij konijnen, maar als het echt vaak is kun je het altijd even aangeven bij de dierenarts. Een extra controle kan in zo een geval nooit kwaad. 

 

Ik weet niet wat de ervaringen van andere forumleden zijn. Misschien zijn er wel mensen met hikkende konijnen die gewoon normaal gezond oud zijn geworden? 

Ja ik bedoelde inderdaad 1,5 jaar. Bedankt voor je reactie. Als het langer zo blijft ga ik inderdaad even met hem heen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .