Ga naar inhoud

Bijten in vingers


dongilles

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Een van onze nieuwe konijnen blijft in mijn vinger bijten/knabbelen. Ik hou ze al bewust van hem weg als hij op bank aan t rennen is maar dan blijft hij er achteraan gaan.

ik heb al vaak geprobeerd hard au t roepen en hem zachte tikjes op de neus maar hij blijft gewoon doorgaan alsof het hem niet boeit.

 

Wat kan ik hier aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben de ogen aan de zijkant van hun hoofd staan, daardoor kunnen ze heel veel zien, maar niet het gebied net voor hun neus. Wat precies voor hun neus zit kunnen ze dus alleen ruiken en /of proeven.  Jouw vingers hebben waarschijnlijk een bepaalde geur bijv. van het voedsel dat je net gegeten hebt op zo een moment, of als je een lekkere ruikende zeep gebruikt (dat zijn vaak bloemen, fruit of noten geurtjes), dan denkt jouw konijn aaaah dat ruikt lekker, eten! En hap! 

 

Dat is dus eigenlijk niet echt af te leren en ik zou er ook niet voor straffen. Het is heel normaal konijnengedrag om zo de wereld te ontdekken. Wat je met dit soort gedrag zou kunnen doen is kijken of je het kan sturen, kan ombuigen naar iets wat geen pijn doet bij jou ;)   Je zou dus voor afleiding kunnen zorgen. Als hij dat bijvoorbeeld veel doet als je op de bank zit, zorg dan dat daar bijvoorbeeld wat knaaghout in de buurt ligt. Als hij dan naar je toe komt, geef hem dat dan om te knagen, zodat hij afgeleid is van je vingers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .