Ga naar inhoud

2 jonge konijntjes


Chai&Coco

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb 2 konijntjes, Chai en Coco, van ongeveer 6 weekjes oud. Ze komen uit een nestje van 6, de moeder is 2 weken geleden overleden door een abces. De konijnen waren van kennissen van mij. Ik heb er dus 2 gekregen en ze doen het erg goed! Eten en drinken goed. Maar hoe kan ik zien van welk geslacht ze zijn? En laten jullie de konijntjes allemaal inenten en castreren/steriliseren?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geslacht is bij kleintjes heel moeilijk te controleren. Een rammetje heeft meer een ronde opening in het geslacht, een voedster meer een v-vorm volgens mij. Zou het laten checken als je ze bij de dierenarts brengt voor de inentingen. Meteen antwoord op je vraag: mijne zijn allebei ingeënt en zou ik je ook zeker adviseren. Zelfde voor castreren en steriliseren. Dex is in december vorig jaar gecastreerd en is daar een veel leuker dier van geworden. Zodra Bobbi oud genoeg is gaat zij ook, al is het maar om baarmoederellende te voorkomen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .