Ga naar inhoud

Plots beginnen te vechten


Anmarjol

Aanbevolen berichten

Hallo,

wij hebben 6 konijntjes, 3 mannekes ( gecastreerd) en 3 vrouwkes. Ze zitten al 2 jaar samen in een groot hok en een buitenren. Sinds eergisteren is de vader met de zoon plots beginnen te vechten. Vandaag heb ik de zoon even kunnen vastpakken en heb gezien dat hij serieuze bijtwonden heeft. Dus de enige voorlopige oplossing is het hok in 2 splitsen. Waarom doet de vader dit na 2 jaar? Heeft de zoon misschien één of andere beweging gedaan dat hem niet aanstond? Vind het wel erg om ze na 2 jaar uit elkaar te halen, want wie moet ik bij wie plaatsen? We zijn wel aan een ander winterhok bezig, nog veel groter als deze. Ik hoop dat ik ze daar toch terug bij elkaar kan zetten.

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn leeft zelfstandig in een stelsel van holen onder de grond waar ze zich kunnen afzonderen. De ram vader en zoon kunnen wel eens ruzie krijgen om de voedsters ook al zijn ze geholpen. Dat is de natuur nou eenmaal. In het wild kunnen ze weg gaan in hun stelsel bij u kan dat niet en dan is de oude de baas en bestaat de kans op vechten helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn naar de veearts geweest. Hij heeft bijtwonden over gans zijn lichaam, deze zijn niet zo erg. Die op zijn buik is groter, maar kon niet meer genaaid worden. Hij moet antibiotica en pijnstillers nemen. Hij zit ondertussen met 4 apart en de vader zit met de moeder samen. Vind het zo zielig, maar zal het beste zijn tot als het winterhok af is. Veearts denkt dat  de zoon waarschijnlijk iets zal gedaan hebben dat de vader niet aanstond. Hij zei dat de relatie nog terug kan goedkomen in het nieuwe hok. Ik hoop het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .