Ga naar inhoud

Kale plek en wond


obthomas

Aanbevolen berichten

Bijtwonden? Parasieten (mijten / schimmels)? Ziet het er uit alsof het haar er uit getrokken is, of zie je ook echt schilfers, losse velletjes, beestjes, poepjes of eitjes van beestjes, afgebroken haren? Krabt het konijn zichzelf? Ziet hij/zij er gestressed uit? Is het een rustig koppel of maken jagen / ruzieën ze wel eens?

 

Met het warme weer zijn wonden wel iets om even heel goed in de gaten te houden (kans op madenziekte). Bij twijfel zou ik  toch even langs de dierenarts gaan, parasieten (jeuk) kunnen voor veel stress zorgen en in combi met het warme weer loopt je konijn dan een behoorlijke kans op gas in de buik / stilvallende darmen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een zeer rustig koppel, ze bijten nooit naar elkaar (toch niet dat ik zie) en ik zie haar ook niet krabben. Ik zie geen beestjes, eitjes, ... Ze doet alles gewoon normaal als anders, ze liggen gewoon heel de dag bij elkaar in de schaduw en in de donker lopen ze dan wat rond. Zou ze haar kunnen uitgetrokken hebben bij zichzelf door een schijnzwangerschap of lijkt dat er totaal niet op? Ik dacht dat ze dan alleen uit de buik haar trokken. Zou een rat deze wond hebben kunnen veroorzaken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .